شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و ساخت جاده روستایی ابیانه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان رضا حاجی آقاجانی رییس راه وشهرسازی شهرستان نطنز اعلام داشت: شهرستان نطنز با مساحت ۳۴۱۸ کیلومتر مربع دارای چهار شهر نطنز، خالدآباد، بادرود وطرقرود می باشد که به لحاظ داشتن بافتهای تاریخی در طول سال پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر می باشد که به منظور بازدید در طول راههای این شهرستان تردد می نمایند .

آقا جانی گفت: شهرستان نطنز با دارا بودن۱۴۲۴ کیلومتر راه همسنگ با احتساب بخش خصوصی از جنوب به شهرستان برخوارودولت آباد، از شمال به شهرستان آران وبیدگل، از شرق به شهرستان اردستان و از غرب به شهرستان کاشان و شاهین شهر ومیمه متصل می گردد که در مسیر شمال به جنوب کشور واقع شده و میزان تردد وسایل نقلیه در این شهرستان جدای از تردد وسایل نقلیه در آزادراه نطنز در ۲۴ ساعت حدود ۵۰۰ هزار می باشد .

وی اقدامات انجام شده در سال گذشته را در حوزه راهسازی وراهداری در این شهرستان اینگونه تشریح کرد وگفت: طی سال گذشته ۳۵ کیلومتر روکش آسفالت ، ۹۰ کیلومتر شانه سازی راه، نصب ۶۰۰ شاخه گاردریل ، نصب ۸۰۰ تابلوی اطلاعاتی و اخطاری ، ۲۰۰ کیلومتر خط کشی و ۴۵۰۰۰ مترمربع لکه گیری به منظور افزایش ایمنی تردد و با هدف کاهش تصادفات، در محورهای شهرستان نطنز انجام شده است

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان نطنز اظهار داشت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال جهت تعریض محور روستایی ابیانه با توجه به نیاز به احداث پلهایی با دهانه های بزرگ ورفع پیچ های موجود اختصاص داده شد که کل این مسیر از سه راهی هنجن تا ابیانه ۲۲ کیلومتر است و لازم است ابتدا ۲۰ دهانه پل بزرگ احداث وسپس نسبت به تعریض جاده اقدام گردد .

وی در ادامه گفت: در این شهرستان با دوبانده کردن ۱۸ کیلومتر از مسیر بادرود به کاشان کلیه مسیرها دوبانده می شوند.

محور خالد آباد به ده آباد بطول ۴ کیلومتر از دیگر جاده هایی است که تا مرحله زیر سازی پیش رفته که به محض انجام ابنیه فنی روکش آسفالت خواهد شد وبه بهره برداری می رسد.

در حوزه راههای روستایی بالای ۶۰% مسیر های روستایی عمر مفید روکش آسفالت آنها روبه اتمام است و نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی به مشکلات موجود در حوزه راه وشهرسازی شهرستان نطنز اشاره کرد وگفت: با توجه به پراکندگی حوزه و سردسیر بودن شهرستان و برف گیر بودن مسیر نداشتن ماشین آلات مکفی جهت امر راهداری و خدمت رسانی کاملا مشهود است .

وی در پاسخ به ارزیابی راههای شهرستان گفت : خوشبختانه راههای شهرستان نطنز در وضعیت مطلوبی قرار دارد که تلاش می شود با اقداماتی که درسالجاری در حوزه راههای شهرستان انجام می گیرد وضعیت بهتر وشاهد کاهش آمار تصادفات در جاده ها باشیم.

وی بیان داشت: تعداد ۱۰۳۴ واحد مسکن مهر با زیربنای ۲۸۶۷۰ متر مربع در این شهرستان ساخته شده و تماما تحویل متقاضیان واجدالشرایط گردید و تنها مشکل موجود در شهرستان نطنز عدم وجود زمینهای ذخیره جهت مسکن است که با توجه به افزایش روبه رشد جمعیت در شهر نطنز با معضل عدم وجود زمین با کاربری مسکونی مواجه خواهیم بود .

گفتنی است شهرستان نطنز در حوزه املاک موفق به اخذ ۵۹ میلیون مترمربع سند مالکیت با نام سازمان ملی زمین ومسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران شده که ۲۰ میلیون متر مربع در خالد آباد ، ۲۰ میلیون مترمربع در بادرود و ۱۹ میلیون متر مربع در نطنز انجام گرفته که متاسفانه در شهر طرقرود با توجه به عدم وجود اسناد در منابع طبیعی تصرفات و تجاوزات به زمینهای دولتی بیشترین آمار را در این شهرستان به خود اختصاص داده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا