پیشخوانعناوین اخبار

وزارت عمران و توسعه روستاها ایجاد می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از خانه ملت، ضرغام صادقی با اشاره به جزییات جلسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، گفت: در این جلسه به منظور عمران و آبادانی روستاها و مدیریت مسائل و مشکلات مرتبط با آن ها مصوب شد که وزارت عمران و توسعه روستاها تشکیل شود.
وی ادامه داد: ایجاد ‘وزارت عمران و توسعه روستاها’ به منظور ارتقای شرایط روستاها و بازگشت جمعیت روستاهای کشور در طول سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه ، مصوب شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در جلسه امروز عصر این کمیسیون، تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد که متن ‘سازمان های مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی و دبیرخانه موظف اند شرکت های خود را در سامانه مالیاتی ثبت و اظهارنامه تسلیم کنند و زمانی که صادرات داشته باشند از معافیت مقرر در قانون بهره مند خواهند شد’ به ماده ۱۱ لایحه مذکور الحاق شود.
صادقی یادآور شد: در ادامه بررسی لایحه مذکور مقرر شد یک بند به ماده ۳۱ لایحه مذکور الحاق شود.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، یادآور شد: بر اساس متن الحاقی دولت مکلف است در طول سال های اجرای برنامه، بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری را با توجه به مواد زیر تنظیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی نماید:۱) در تنظیم بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری در لوایح بودجه، علاوه بر بودجه پیشنهادی سال آینده عملکرد بودجه شرکت و سازمان های مناطق آزاد تجاری در دو سال گذشته ارایه خواهد شد. جداول و ارقام بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری باید بگونه ای تنظیم شود که ارقام پیش بینی بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری در سال آینده قابل مقایسه با عملکرد سال گذشته باشد.
۲) بازآرایی بودجه شرکت های دولتی و سازمان های مناطق آزاد تجاری بر اساس تقسیم بندی ماده ۲ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی
۳)بودجه تمامی اشخاص حقوقی دولتی که دارای ساختار شرکتی هستند جداگانه در پیوست شرکت های دولتی و سازمان مناطق آزاد تجاری درج شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا