بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

کاهش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن که در آن در هر روز کاری سهام ۱۰۰ شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز دوشنبه با کاهش ۰٫۷۸درصدی مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، با ۴۹ واحد کاهش، به ۶ هزار ۲۶۰ واحد رسید.
کاهش قابل توجه سهام های غول معدنی آنگلوآمریکن و شرکت فروشگاه های زنجیره ای ‘بی اچ پی’، از جمله علل کاهش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن بوده است.
پوند انگلیس نیز عصر روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا با ۰٫۵۶ درصد افزایش، در مقابل ۱٫۴۴۸۹ دلار و همچنین با ۰٫۰۶ درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل ۱٫۲۸۵۶ یورو معامله شد.
هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز دوشنبه در بازار لندن، با ۱٫۳ درصد کاهش به ۴۴٫۵۳ دلار رسید.
قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی که هر بشکه آن در حدود ۱۱۵ دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داشته است.
هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح ۲۷٫۱۰ دلار، به پایین ترین حد در طی ۲۰ سال گذشته رسیده بود تاکنون نزدیک به ۵۰درصد رشد کرده است.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، ‘وست تگزاس اینترمیدییت ‘( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با ۱٫۰۹ درصد کاهش، به ۴۲٫۶۴ دلار رسید.
گفته می شود اعلام افزایش ذخایر نفت خام آمریکا از جمله علل کاهش بهای نفت خام در بازار های جهانی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا