تيتر يكعناوین اخبار

بودجه ۹۷۸ هزار میلیارد تومانی سال ۹۵ تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی مجلس،نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ، ۳۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

وکلای ملت ماده واحده بودجه سال جاری را در صحن علنی با ۱۵۲ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۹۷۸۵۵۲۹۹۷۴۰۰۰۰۰۰  ریال (نه میلیون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار و پونصد و بیست و نه میلیارد و نهصد و هفتاد و چهار میلیون ریال) و از حیث مصارف بالغ بر ۹۷۸۵۵۲۹۹۷۴۰۰۰۰۰۰ ریال (نه میلیون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار و پونصد و بیست و نه میلیارد و نهصد و هفتاد و چهار میلیون ریال) به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ ۳۳۵۴۸۹۵۱۴۵۰۰۰۰۰۰ (سه میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار و هشتصد و نود و پنج میلیارد و یکصد و چهل و پنج میلیون ریال) شامل:

۱- منابع عمومی بالغ بر ۲۹۴۳۹۳۷۱۹۹۰۰۰۰۰۰ ریال (دو میلیون و نهصد و چهل و سه هزار و نهصد و سی و هفت میلیارد و یکصد و نود و نه میلیون ریال).

۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۴۱۰۹۵۷۹۴۶۰۰۰۰۰۰ ریال (چهارصد و ده هزار و نهصد و پنجاه و هفت میلیارد و نهصد و چهل و شش میلیون ریال).

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۶۶۲۸۱۷۱۸۶۳۰۰۰۰۰۰ ریال (شش میلیون و ششصد و بیست و هشت هزار و یکصد و هفتاد و یک میلیارد و هشتصد و شصت و سه میلیون ریال) و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۶۸۲۸۱۷۱۸۶۳۰۰۰۰۰۰ ریال (شش میلیون و هشتصد و بیست و هشت هزار و یکصد و هفتاد و یک میلیارد و هشتصد و شصت و سه میلیون ریال).

بدین ترتیب نمایندگان پس از ۸ روز و ۱۱ جلسه بررسی مستمر، بخشهای هزینه ای و درآمدی لایحه بودجه ۹۵ کل کشور را به تصویب رساندند.

یادآور می شود نمایندگان پیش از این و در اسفند ماه سال گذشته، لایحه دولت دودوازدهم بودجه را مبنی بر خرج و مخارج دو ماهه نخست سال ۹۵ به تصویب رسانده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا