دسته‌بندی نشده

سیگارها هم کد رهگیری می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،عباس نخعی اظهار کرد: سیگارهای وارداتی از روی شماره هولوگرام قابل رهگیری هستند و ستادی در این زمینه با بخش مربوطه وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول پی‌گیری این موضوع است.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور جلوگیری از ورود سیگارهای قاچاق و غیرقانونی است، گفت: گاهی در بازار برند سیگاری را مشاهده می‌کنیم که علیرغم اینکه نمایندگی دارد ولی همزمان به صورت قاچاق نیز وارد می‌شود که در اکثر آن ها از اسانس‌های غیرمجاز و توتون‌های مانده و یا چند بار استفاده شده به کار رفته که این موضوع سلامت مردم را به خطر می اندازد.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: اگر شرکتی نمایندگی برند سیگاری را داشته باشد دیگر نباید مشابه آن سیگار از طریق دیگری به کشور وارد شود که در این راستا به این گونه شرکت‌ها نیز گوشزد کردیم و آنها موظفند سهم بازار خودشان را از مسیر قانونی و کمپانی‌های اصلی تولید‌کننده وارد کنند.

نخعی گفت: به شرکت‌های واردکننده سیگار خارجی ابلاغ کردیم که سهم بازار باید از محل واردات یا تولید داخل کشور تامین شود، در غیر این صورت در سال جاری براساس مقررات قانونی با آنها برخورد می‌شود و به آنها اخطار داده شده که مطابق سهم بازار و بدون تبلیغات در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: این قانون به تمام شرکت‌هایی که تولید دارند یا آنهایی که به صورت مشارکتی در این زمینه فعالیت کرده یا واردات دارند ابلاغ شده ولی تمرکز روی شرکت‌های وارد‌کننده است یا شرکت‌هایی که براساس قانون برنامه پنجم موظفند تولید در داخل کشور داشته باشند و واردات را قطع کنند که باید بر اساس سهم بازار فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در عین حال بیان کرد: از طرفی میزان فروش کمپانی‌ها مشخص و قابل کنترل است و باید به این موضوع نیز توجه شود که این میزان فقط به کشور ما وارد شود وبه جای دیگری نرود.

نخعی ادامه داد: کمپانی‌هایی که سیگار به ایران می‌فروشند باید به سایر نمایندگی‌هایی که مثلا در عراق دارند تاکید کنند که به میزان نیاز کشور خودشان خرید انجام دهند تا مازاد آن به کشورهای دیگر برده نشود؛ در این راستا به تمام نمایندگی‌ها اخطار دادیم که در خرید سهم بازار خود برنامه‌ریزی کنند.

وی همچنین انجام هرگونه تبلیغی را برای سیگار غیرقانونی دانست و عنوان کرد: نمایندگی ها نباید برای سیگارهای خود برنامه های تبلیغاتی انجام دهند.

منبع:ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا