شهر و جامعهعناوین اخبار

می‌توان با هوشمندسازی شهر مدیریت واحد شهری را تحقق بخشید/ تشکیل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد در نخستین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان که پس از هشت سال دوباره آغاز به کار کرد، با اشاره به اینکه طرح گفتمان دانش‌محور در شهر اصفهان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است، اظهار کرد: برای این امر باید همه با شهرداری همکاری داشته باشند تا این امر تحقق یابد.

وی با اشاره به تایید اساسنامه سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان و تشکیل این سازمان تصریح کرد: همگام با تشکیل این سازمان باید کاربست‌های هوشمندسازی را نیز در شهر اصفهان اجرایی کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در ماده ۱۳۶ برنامه سوم، ماده ۱۳۷ برنامه چهارم و ماده ۱۷۳ برنامه پنجم مدیریت واحد شهری عنوان شده است، افزود: این در حالی است که در هیچ‌یک از این برنامه‌ها، مدیریت واحد شهری تحقق نیافته و باید جور دیگری این قانون را اجرایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه می‌توانیم با هوشمندسازی شهر به صورت نرم مدیریت واحد شهری را در اصفهان تحقق بخشیم، ابراز کرد: چنانچه شهرداری حاکمیت هوشمندسازی شهر را تحقق بخشد خود به خود همه دستگاه‌ها به شهرداری وابسته شده و به صورت نامحسوس مدیریت واحد شهری تحقق می‌یابد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه هوشمندسازی شهر می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا و دیگر آلودگی‌های زیست محیطی تاثیرگذار باشد، اضافه کرد: از این رو در کم‌ترین زمان ممکن دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان برای پیگیری مباحث کلان از جمله فیبر نوری، وای فای شهری، روند فعالیت اپراتورها در شهر و … تشکیل و موضعات را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین خواستار تدوین سند جامع تبادل اطلاعات و خدمات مکانی در شهر اصفهان شد.

شهردار اصفهان همچنین به لزوم ارتقای پرتال شهرداری اصفهان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت پرتال در معرفی شاخصه‌های یک شهر بین‌المللی و خلاق، ضروری است که در کمترین زمان ممکن و ظرف مدت یک ماه تغییرات اساسی در این پرتابل صورت گیرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا