شهر و جامعهعناوین اخبار

ارتباط خوشه های صنعتی و کارآفرینان اصفهان و آلمان به تقویت ساختار اقتصادی دو جانبه کمک خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «سید عبدالوهاب سهل آبادی»که در راس هیات تجاری در نمایشگاه بین المللی صنعت هانوفر شرکت داشتند  در نشست تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری استان اصفهان در حاشیه برگزاری این  نمایشگاه تصریح کرد: آلمان در زمره اولین کشورهایی است که پس از توافق ۱+۵ قدم های عملیاتی در جهت برقراری ارتباط تجاری و باز آفرینی ارتباط دیرینه اش با ایران برداشته و تا کنون موفق به انعقاد قراردادهای قابل توجهی با این کشور شده است.

وی اظهار کرد:مردم ایران،با تاریخ کهن و باستانی خود مردمی صبور و متکی به نفس هستند که امروز توانستند در شرایط سخت تحریم های بین المللی با تلاش مضاعف در زمینه های علمی و صنعتی و گسترش تکنولوژی در زمینه براورده کردن نیازهای داخلی، خودکفایی خود را تامین کنند. اکنون با رفع تدریجی تحریم ها از مردم کشورم ، افق های روشنی پیش روی ما قرارگرفته است و ماآماده فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت گسترش روابط تجاری خود با دنیا هستیم.

سهل آبادی تصریح کرد: ایران همواره در مناسبات تجاری خود با دولت های خارجی به دنبال کشورهایی بوده است که فارغ از نگاه سودجویانه و فرصت طلبانه دست همکاری به سویش دراز کنند و به همین علت است که ایران و آلمان از حدود ۱۴۳ سال پیش(از سال ۱۸۷۳) به عنوان دو کشور پرشیا و پروس روابط سیاسی و اقتصادی خود را بر پایه یک حس مشترک تاریخی آغاز کردند. بطوریکه هم اکنون ۳۰ درصد از توان صنعتی ایران بر پایه فناوری آلمان بنیان نهاده شده و آلمان نیز همواره به موجب موقعیت ژیوپولتیک و بازار مصرف خوب ایران به دنبال حفظ روابط خود با ایران بوده است.

رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران خاطر نشان کرد: پیش از تحریم ها برای سالهای متمادی آلمان در زمره شرکای تراز اول اقتصادی ایران بوده است و ما با آلمان قراردادهای مکرری در زمینه های پتروشیمی، ساخت نیروگاه ها، آب و فاضلاب، صادرات ماشین آلات صنعتی، مخابرات، کشتی سازی، پزشکی، راه وساختمان منعقد کرده ایم. همچنین در عرصه های علمی نیز تفاهم نامه های متعددی بین دانشگاه های ایران، دانشگاه صنعتی اصفهان و آلمان منعقد شده، بطوریکه هم اکنون بالغ بر ۶۰۰۰ دانشجوی ایرانی در آلمان مشغول تحصیل هستند.

سهل آبادی  در  بخشی دیگری از سخنان خود به توافق تاریخی ژوئن ۲۰۱۵ در راستای رفع تحریم های همه جانبه علیه ایران اشاره کرد و گفت: برجام یک موفقیت بزرگ در گفت و گوی بین ایران و کشورهایی بود که ایران را در تنگناهای اقتصادی، سیاسی و ارتباطی قرار داده بودند. ما امیدواریم که تحرکات آشوبگرانه  و غیر منطقی در سراسر دنیا کاهش یافته و صلح و دوستی در تمام نقاط جهان جریان یابد.

نایب رییس کانون عالی کارفرمایان کشور تاکید کرد:ایران با وجود فشارهای ناشی از تحریم های طولانی مدت از ساختارسازی صنعتی و فن آوری علمی باز نه ایستاده و زمینه های بهبود و توسعه فعالیت شرکت های تولیدی کوچک و میان سایز را فراهم ساخته است.

سهل آبادی با اشاره به پتانسیل های سرمایه گذاری استان اصفهان گفت: اصفهان با ۱۶۳ مرکز آموزش عالی و ۶۲ مرکز آموزش علم و فناوری و بیش از ۱۰۷هزار دانشجو از نظر علمی و آکادمیک رشد قابل ملاحظه ای داشته و مفتخریم که بیش از ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی ما بانوان هستند. دانشگاه های اصفهان به لحاظ کیفی رتبه دوم کشور و در برخی رشته ها نظیر متالوژی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآور شد:وجود قدیمی ترین ، معتبرترین و پرمخاطبترین رادیو تلویزیون استانی کشور همراه با روزنامه ها و پایگاه های متعدد خبری و رسانه ای چهره فعال و متمایز فرهنگی خبری را به این استان داده است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان این شهر را شهر جهان شمول، تاریخی، صنعتی و فرهنگی برشمرد که سابقه تاریخی چند قرن مرکزیت سیاسی کشور را با خود به همراه دارد و افزود: برای سالهای متمادی اصفهان پایتخت فرهنگ، هنرو تمدن اسلامی بوده است. پیروان ادیان مختلف، مسلمانان، مسیحیان، یهودیان زردشتیان در کمال صلح و آرامش در اصفهان زندگی میکنند.

سهل آبادی اضافه کرد:این شهر که با سیزده شهر بزرگ و تاریخی جهان پیمان خواهر خواندگی دارد، نه تنها از نظر  جاذبه های گردشگری تاریخی و آثار باستانی بلکه از نظرجغرافیایی نیز، محیطی است بسیار مطلوب با چهار فصل کاملاً مجزا که با زیبایی های طبیعی خاص خود به جذابیت گردشگری خود افزوده است. پتانسیلی که صنعت گردشگری در اصفهان دارد مارا بر آن داشته تا تمرکز خود را به آن معطوف کنیم و اطمینان داریم که توسعه این بخش می تواند راه گشای توسعه اقتصادی و ارتباط بیشتر با دیگر کشور های جهان باشد.

وی اصفهان را مهم ترین پایگاه اقتصادی و صنعتی کشور دانست و  گفت:صنایعی چون فولاد، نساجی، کشاورزی، پتروشیمی، معدن و گردشگری در آن سهمی بالائی از GDP کشور حدود ۱/۷ درصد بدون احتساب درامد ناشی از فروش نفت و فراورده های نفتی را به خود اختصاص داده است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت:فعالیت های صنعتی استان ۱۴ درصد از کل ارزش افزوده صنعت کشور را به خود اختصاص داده است. بیش از ۷۳% درصد سنگ های ساختمانی و تزیینی ایران در اصفهان T 70% فولاد کشور در اصفهان تولید می شود. اصفهان  از نظر معادن  مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همکاری با یونیدو در زمینه پروژه spx و توسعه جذب سرمایه گذاری خارجی از برنامه های کلیدی اتاق بازرگانی اصفهان برای بازگشت دوباره به عرصه های بین المللی برشمرد وگفت: با بهره مندی از قوانین سرمایه گذاری بسیار تکامل یافته و پشتیبان حقوق سرمایه گذار خارجی، ما برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری در پروژه های با قابلیت بالا، پروژهایEPCF  و انتقال تکنولوژی اعلام آمادگی می کنیم .

سهل آبادی در پایان گفت:امیدوارم که حضور در این گونه نشست های بین المللی و تبادل گروه های تخصصی جهت به نمایش گذاشتن توانمندی های اقتصادی ،صنعتی و علمی، راه را برای تحقق بخشیدن به اهداف انسانی اخلاقی که در راستای توسعه و بهبود ارتباطات صلح آمیز جهانی است هموار کند. من از همین جا از شما عزیزان دعوت میکنم با سفر کردن به اصفهان از پتانسیل های فراوان این شهر در زمینه های مختلف بازدید فرمایید.

نمایشگاه صنعت هانوفر بزرگترین نمایشگاه و رویداد صنعتی جهان است که در اروپا برگزار می شود. این نمایشگاه به عنوان یکی از پیشتازان عرضه فناوری های صنعتی در جهان شهرت یافته است که هر ساله در آلمان برگزار میشود. این نمایشگاه نه تنها در عرصه رقابت های جهانی بسیار شکوفا و مؤثر بوده بلکه بعنوان صحنه ای بهینه، برای کسب دانش صنعتی در جهان شناخته شده است. بیش از ۵۰ سال سابقه ی درخشان این نمایشگاه  میزبان۶۱۵۰ غرفه دار می باشد.نمایشگاه هانوفر با ارائه ی طیف گسترده تری از محصولات و نمایش ها نسبت به سایر نمایشگاه ها در زمینه های: R & D، اتوماسیون صنعتی و IT، فرآورده های صنعتی، مهندسی تولید و خدمات، و همچنین انرژی و تکنولوژی محیط زیست، توانسته جایگاه خود را در جهان تثبیت نماید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا