پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

شرایط اقتصادی کشور با تقویت صادرات تغییر می کند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«امیر کشانی»در نخستین جلسه کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در سال ۹۵ تصریح کرد:استان اصفهان با دارا بودن ۸۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی همواره جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور داشته ولی به دلیل رکود اقتصادی با چالش روبروست .

وی خطاب به نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:شرایط اقتصادی کنونی کشور و همچنین استان اصفهان شرایط یا مرگ یا صادرات است و اگر صادراتی نشود شاهد تعطیلی دنباله دار واحدهای صنعتی  خواهیم بود.

کشانی خواستار همت ویژه نمایندگان مجلس استان اصفهان برای احیای  رودخانه زاینده رود  شد و گفت:این رودخانه منشا ارتزاق بسیاری از مردم استان است و نباید نسبت به خشکی مستمر آن بی تفاوت بود.

عابدی :برای حل مشکلات اقتصادی از شعارهای پوپولیستی پرهیز کنیم

«حیدرعلی عابدی»نماینده منتخب مردم  اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: برای حل مشکلات اقتصادی از شعارهای پوپولیستی و عوامفریبانه  پرهیز کنیم.

وی رکود اقتصادی را مهمترین چالش  پیش روی فعالان اقتصادی استان و کشور برشمرد و گفت:این رکود با استفاده از نیروی انسانی متخصص و نخبگان جامعه به رونق تبدیل می شود و با سردادن شعارهای پوپولیستی و عوامفریبانه حل نمی شود.

وی بهبود فضای کسب و کار را لازمه ثبات سیاسی در جامعه دانست و گفت:وجود یک مجلس متخصص و متعهد می تواند به ایجاد ثبات سیاسی در جامعه کمک کند. وی با انتقاد از رویکرد وزارت علوم در زمینه سازی برای گسترش مدرک گرایی در جامعه گفت:بیکاری به وفور  فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه ها حکایت   از اثربخش  نبودن  آموزش های دانشگاهی است که به جای پرورش کارآفرین ،فارغ التحصیلان مدرک به دست  به جامعه معرفی می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی و هدف اصلی ان اشاره کرد و گفت:اقتصاد مقاومتی یعنی از کمترین امکانات موجود بهترین استفاده و بهره برده شود.به عنوان مثال سالها بر حمایت از صنعت خودرو داخلی تاکید شد و به  توسعه حمل و نقل ریلی توجهی نشد و این در حالیست که حمل و نقل ریلی هم ترافیک بوجود نمی آورد و آلودگی محیط زیست را به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود:هر روز در کشور جاده ها تعریض تر و طولانی می شود ولی مشکل حمل و نقل برطرف نمی شود.

«علیرضا نادری»مسول کمیته ارتقا فرهنگ کار کمیسیون در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد این کمیته گفت:این کمیته با برگزاری دوره های آموزشی خواستار تقویت توانایی گفتگو و مذاکره در بین فعالان اقتصادی  است .

وی از برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی  برای کارکنان سازمان های دولتی مرتبط با فعالان اقتصادی با هدف تسهیل امور کسب و کار استان خبر داد و گفت:سازمان های تامین اجتماعی و مالیاتی جزو نخستین سازمان های دولتی مرتبط با فعالان اقتصادی است که این دوره در ان برگزار می شود .

«حمیدرضا امیدان»مسوول کمیته هماهنگی راهبرد پژوهش و فناوری  کمیسیون در این جلسه از تهیه فرم استاندارد پروپوزال طرح های پژوهشی،درخواست برگزاری همایش های آموزشی خبر داد و گفت:پاکت پروپوزال های طرح های پژوهشی  به صورت دربسته در کمیته با حضور اعضا و کارشناسان باز می شود.

«محمدعلی نادی»مشاور کمیسیون در این جلسه از پیشنهاد برگزاری ۸۶ دوره آموزشی بر اساس نیازسنجی کمیسیون خبر داد و گفت: اغلب این دوره ها بر اساس سرفصل های آموزشی و منطبق بر نیاز فعالان اقتصادی طراحی شده است .

«طوفان شاطرلو»مدیر عامل شرکت بازاریابی دیجیتالی کیواسمارت  لندن در این جلسه گفت:یکی از عوامل موفقیت شرکت های تجاری و تولیدی در دنیا بازاریابی دیجیتالی است که شرکت های ایرانی کمتر از آن استفاده می کنند .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا