شهر و جامعهعناوین اخبار

دعای «ام‌داوود» در جوار حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان طنین انداز شد/برگزاری مراسم عزادارای حضرت زینب (س)درکاشان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار  داشت: مشتاقان اهلبیت(علیهم السلام) و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهمالسلام) به همراه معتکفان و روزدارانی که سه روز از ماه مبارک رجب را به عبادت و تضرع به درگاه حضرت حق پرداختند، دعای ام داوود را در صحن و سرای حرم مطهر طنین انداز کردند.

وی با بیان اینکه در مراسم معنوی اعتکاف امسال، حرم مطهر پذیرای بیش از ۵۰۰ نفر از معتکفان حضور داشتند در ادامه تصریح کرد: در این مراسم معنوی با قرائت چهار جز از قرآن کریم و دعای ام داوود مومنان خداجوی به راز و نیاز با معبود خود دست به دعا بر داشتند.

مدیر آستان مقدس زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان در ادامه افزود: همچنین اعمال مخصوص ام داوود و ذکر مصیبت حضرت زینب(علیهاالسلام) از دیگر برنامه‌های این روز بود که توسط حاج مجید ربانی ذاکر و مداح اهلبیت(علیهم السلام (اجرا شد.

بهزاد صبری با بیان اینکه این مراسم با مرکزیت مسجد حضرت زهرا(علیهاالسلام)  آستان مقدس برگزار و از طریق صوت سراسری در حرم مطهر حضرت زینب(علیهاالسلام) پخش شد، ادامه داد: اعمال این روز نیز از ساعت ۱۳:۳۰ با قرائت قرآن آغاز گردید، سپس دعای روحبخش ام داوود و ذکر مصیبت حضرت زینب(علیها السلام) توسط حاج مجید ربانی اجرا شد.

وی در ادامه یاد آور شد: ویژه برنامه اعتکاف ماه رجب حرم مطهر در ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه ۴ اردیبهشت با اقامه نماز مغرب و عشا و مراسم وداع معتکفان به پایان

مراسم عزاداری ویژه حضرت زینب کبری(س) در جوار آستان مقدس علی بن جعفر(ع) کاشان برگزار شد

همزمان با سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) عاشقان این حضرت در جوار آستان مقدس علی بن جعفر طیار(ع) کاشان به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: عاشقان عصمت و طهارت در شب وفات حضرت زینب کبری(س) و در جوار حرم مطهر ذریه حضرت زینب امامزاده علی بن جعفر طیار(ع) روستای ازوار کاشان به عزاداری پرداختند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم پس از اقامه نماز و مغرب و عشاء و با حضور خیل عظیم مردم مومن و ولایتمدار منطقه در جمعه شب ۳ اردیبهشت ماه برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: سخنران این برنامه نیز حجت الاسلام و المسلمین نشاسته گیر بود که در مصیبت این بانوی بزرگوار ایراد سخن کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده بزرگوار به قیده بزرگان مهمترین محل از جانب پدری به عبداله بن جعفر بن ابی طالب (علیه السالم) و از جانب مادری فرزند بلافصل حضرت زینب، عقیله بنی هاشم (علیها السلام) می باشد و آستان امامزاده علی بن عبدالله جعفرطیار (علیه السلام) در روستای ازوار، در ۴۵ کیلومتری کاشان می باشد.

رسید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا