شهر و جامعهعناوین اخبار

اعتبارات شهرداری در حوزه تفریح و نشاط افزایش می‌یابد/ راه‌اندازی شبکه مسیر دوچرخه‌سواری در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، رضا امینی به مناسبت روز ملی شوراها با دوچرخه به جمع اصفهانی‌هایی آمد که این روزها به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان در محل میدان نقش‌جهان این ‌شب‌ها مهمان برنامه «اینجا اصفهان» هستند.

برنامه «اینجا اصفهان» در هشتم اردیبهشت‌ماه با نوای نی استاد کسایی معروف به «سلام» آغاز شد و در ادامه به افتخار اصفهان زنگ زورخانه‌ در میدان نقش جهان به صدا درآمد؛ سپس هنرمند قلمزنی که با سرانگشتان جادویی خود این زنگ و دیگر ظروف مسی را قلمزنی کرده بود توضیحی کوتاه درباره آثار خود پرداخت که قلمزنی اشعار شاهنامه بر روی یک سینی مسی و قلمزنی تصاویر ۶ شاعر بزرگ ایرانی فردوسی، سعدی، حافظ، نظامی، مولوی و خیام بر روی میز از جمله این آثار هنری بود.

در میانه برنامه رضا امینی در آستانه روز شوراها در اقدامی جالب با دوچرخه به جمع پرشور «اینجا اصفهانی»‌ها نهاد و با همشهریان اصفهانی به گفت‌وگویی صمیمی نشست.

رئیس شورای شهر اصفهان ضمن قدردانی از محبت‌های مردم مهربان اصفهان در پاسخ به مجری برنامه که چه مسافتی را با دوچرخه تا میدان امام (ره) سپری کرده است، اظهار کرد: صادقانه بگویم که به دلیل زمان محدود برای رساندن خود به این برنامه، در میدان نقش جهان سوار دوچرخه شدم اما روزانه حداقل نیم ساعت دوچرخه‌سواری می‌کنم، توصیه من به شهروندان نیز این است که از این وسیله نقلیه بی‌خطر و بدون عوارض آلایندگی در ترددهای خود درون شهر استفاده کنند که در شادی و نشاط آنها نیز بسیار موثر است.

وی افزود: مردم شهر اصفهان و کشور ایران در تمام ابعاد به بلوغ فکری رسیده‌اند و حرکت‌های نمادین برای آنها و ما جذابیت ندارد بلکه به این باور رسیده‌ایم که استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله کمک‌کننده به سلامتی و موثر در هوای پاک می‌تواند مورد استفاده همه شهروندان باشد و به یک رویه در شهر ما تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه جمالی‌نژاد شهردار خلاق اصفهان از تیرماه سال گذشته که این مسئولیت را بر عهده گرفته تاکنون با حرکت‌های بدیع و توام با خلاقیت خود به فراهم کردن زمینه نشاط شهروندان کمک بسیاری کرده است، بیان کرد: از جمله رویکردهای شهردار اصفهان اهمیت ویژه به موضوع تاثیر دوچرخه‌سواری در ایجاد هوای پاک و افزایش کیفیت و کمیت دوچرخه‌ها در ایستگاه‌های سطح شهر است.

راه‌اندازی شبکه مسیر دوچرخه‌سواری در اصفهان

وی ادامه داد: بر همین اساس شبکه مسیر دوچرخه‌سواری در سه بعد محلی، منطقه‌ای و شهری سیاست‌گذاری شده و امسال شاهد تحولات خوبی در شهرمان برای افزایش تعداد و کیفیت ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری خواهیم بود.

 

امینی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما فراهم کردن زمینه‌های برقراری سلامتی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان اصفهانی است و در این راه نیازمند همراهی اصفهانی‌ها هستیم، تصریح کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ خودرو در اصفهان شماره‌گذاری می‌شود و با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم اگر شهرداری در هفته یک خیابان به طول یک کیلومتر و عرض ۱۸ متر احداث کند، این اتومبیل‌های جدید تنها به عنوان یک پارکینگ می‌توانند از این خیابان استفاده کنند.

وی ادامه داد: حرکت به سمت افزایش خودروهای تک‌سرنشین برای سفرهای غیرضروری در سطح شهر سلامتی ما را مخدوش می‌کند و در فصل‌های سرد سال پدیده وارونگی و آلودگی هوا را شاهد هستیم چراکه ۶۷ درصد آلودگی اصفهان مربوط به خودروهای تک‌سرنشین است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با اقدامات مسئولان شهری برای کمک به دستیابی به هوای پاک در اصفهان بیان کرد: قطار شهری در نیمه نخست سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد و در سال جاری شاهد افتتاح ایستگاه تختی نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همچنین ۴۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری و به زودی به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می‌شود، بیان کرد: همچنین ۱۱ ناوگان خط تندروی اتوبوس در شهر برنامه‌ریزی شده و بر این اساس امیدواریم هر شهروند با استفاده از ناوگان عمومی به اهداف سفر شهری خود سریع‌تر دستیابی پیدا کند و شاهد هوای پاک در سطح شهر اصفهان نیز باشیم.

امینی با اشاره به اینکه انقلاب ما مبتنی بر خواسته‌های مردمی بوده است، تصریح کرد: فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراها که البته با ۲۰ سال تاخیر صورت گرفت به منظور حضور مردم در تعیین سرنوشت خویش بود.

وی با بیان اینکه اعتقاد راسخ داریم که بدون مردم ما هیچ هستیم و فلسفه وجودی ما بر اساس آموزه‌های دین خدمت به خلق خداست، افزود: مشارکت مردم در اداره شهر با شوراهای شهر شروع و با نظام جامع پیشنهادات نظرات مردم اخذ می‌شود؛ سپس توسط مدیران شهری مقدمات کارشناسی فراهم و تبدیل به مصوبه و دستورالعمل می‌شود تا در محلات اصفهان با شناسایی آسیب‌ها و امکان‌سنجی ظرفیت‌های محلی شهر، زمینه ارتقای کیفی خدمات به شهروندان را با محوریت مراکز فعال اجتماعی محلات فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با مشارکت بالای مردم در برگزاری برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان گفت: با نظرسنجی از محلات مختلف شهر اصفهان نخستین دغدغه مردم بازگرداندن آب به رودخانه زاینده‌رود بود که با تلاش‌های استاندار محترم برای اجرای مصوبه ۹گانه تصویبی در شورای عالی آب اکنون آب در این رودخانه جاری است و امیدواریم با نزول بارش‌های جوی و صرفه‌جویی مردمی در استفاده از منابع آبی این موفقیت‌ها را حفظ کنیم.

وی افزود: اولویت بعدی مردم اهمیت به نشاط و تفریح بود و ما افتخار داریم بر اساس نظر آنها در این حوزه بیشتر تلاش کنیم و بر این اساس در مراکز فرهنگی و فرهنگسراها در دل محلات سطح شهر و همچنین مکان‌های روباز عمومی مانند میدان امام (ره) و پل خواجو فعالیت‌های مختلفی در نظر گرفته شد که اقبال مردم از این برنامه‌ها ما را غافلگیر کرد.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با ارزیابی خود از برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان گفت: از نظر کیفی و کمی، تنوع و برنامه‌ریزی مناسب متناسب با اقشار و سنین مختلف، برنامه‌های تدارک دیده شده را خوب ارزیابی می‌کنم؛ همگرایی و اجماع نظر شهرداری و شورای شهر در استفاده از ظرفیت‌های شهری بهترین فضا را فراهم ساخته است اما معتقدیم حق مردم اصفهان همچنان بیشتر از این است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه تفریح و نشاط اولویت دوم مردم اصفهان است، شورای اسلامی شهر در یپش‌بینی بودجه‌ شهرداری اصفهان، اعتبارات حوزه تفریح و نشاط را به عنوان رخدادهای فرهنگی افزایش چشمگیر داده تا رخدادهای شاد فرهنگی را به شکل ماهیانه، دو هفته یک‌بار و هفتگی در شهر اصفهان را شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز آرزوی خود برای شهر اصفهان تصریح کرد:   آرزوی من درباره اصفهان شهری اسلامی، ایرانی، سالم، پاک، شاد و با نشاط است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا