شهر و جامعهعناوین اخبار

۶۰۰ میلیون مترمکعب آب در کشور ذخیره شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،جهانگیر حبیبی در جمع مدیران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: تکلیف شرکت برای جبران کسری مخازن آب کشور، پارسال ۴۵۵ میلیون متر مکعب بود که این عملکرد ۱۵۵ میلیون مترمکعب بیشتر از برنامه بود.
وی اظهار کرد: ایده اولیه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب مربوط به سال های گذشته است اما این طرح، چندین سال تعطیل بود و در سال ۱۳۹۴ با تاکید دولت یازدهم بر حفاظت از منابع آبی کشور دوباره اجرا شد.
معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: این طرح برای نجات منابع آب زیرزمینی ایران اجرا می شود تا نسل های آینده نیز بتوانند از این آب ها استفاده کنند.
وی عنوان کرد: دستگاه قضایی، وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی، وزارت نیرو، رسانه ها و مجموعه نظام بر اجرای این طرح و نجات منابع آب زیرزمینی مصمم هستند و افکار عمومی نیز باید با این طرح همراه شود.
وی گفت: این طرح با توجه به شرایط کشور و اتفاق های سال های گذشته در حوزه آب زیرزمینی و لزوم جلوگیری از گسترش بحران آب به اجرا گذاشته می شود.
حبیبی افزود: اگرچه در سال گذشته تنها ۵۰ درصد بودجه مصوب این طرح، اختصاص یافت اما در یک سال که از اجرای آن گذشت بیش از برنامه در نظر گرفته شده برای سال ۱۳۹۴ جبران کسری مخازن آب را در پی داشت

منبع:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا