عناوین اخبار

رانندگی در کره با گواهینامه ایرانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،بر اساس قرارداد امضا شده از این پس شهروندان کره جنوبی و ایران می توانند با گواهینامه هایی که از کشور خود دریافت می کنند در کشور طرف مقابل نیز رانندگی کنند.
وزارت امور خارجه کره جنوبی، خاطرنشان کرده که این قرارداد را «کیم سئونگ هو» سفیر کره در تهران با مسئولان راهنمایی و رانندگی ایران امضا کرده است.
در بیانیه ای که دستگاه دیپلماسی کره جنوبی امروز پنجشنبه منتشر کرده، آورده است که این قرارداد از دیروز – چهارشنبه – که به امضای مسئولان دو کشور رسیده، قابلیت اجرایی دارد و طرفین می توانند به آن عمل کنند.
این بیانیه تصریح می کند که از این پس شهروندان دو کشور با گواهینامه هایی که از کشور متبوع خود دریافت می کنند حق رانندگی در کره و ایران را دارند.
کره افزوده است که این موضوع برای کره ای ها بخصوص آنها که در حال عزیمت به ایران برای تجارت هستند، بسیار اهمیت دارد و باعث سهولت در تردد در سراسر ایران می شود.
گزارش های آماری نشان می دهد که نزدیک به ۳۵۰ نفر از شهروندان کره ای در ایران اقامت دارند و شمار زیادی از بازرگانان این کشور نیز به ایران رفت و آمد می کنند.
«پارک گئون هی» رئیس جمهور کره روز یکشنبه آینده (۱۲ اردیبهشت) برای دیدار رسمی سه روزه از جمهوری اسلامی ایران عازم تهران می شود.
محور اولین سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران پس از برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور در سال ۱۹۶۲ میلادی، مسائل اقتصادی و تبادلات بلندپایه میان دو طرف است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا