شهر و جامعهعناوین اخبار

چاپ ۴۴ عنوان کتاب از ابتدای راه اندازی اداره نشر تا به امروز

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، یدالله جنتی رئیس اداره نشر پژوهشگاه مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اعلام این خبر گفت: این اداره طی ۳سال، مرحله تأسیس آزمایشی خود را با موفقیت گذرانده و موفق به چاپ ۴۴ عنوان کتاب علمی و پژوهشی با کیفیت مطلوب شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل کیفیت قابل توجه آثار این انتشارات، اعضای شورای نشر آن است که متشکل از رؤسای دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان، اعضای هیئت علمی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان، برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و حوزه علمیه اصفهان است.

جنتی با بیان این که اولویت اوّل، نشر آثار محققان و اعضای هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است، اظهار داشت: این انتشارات با شرایط خاصی آثار علمی پژوهشی دیگر نویسندگان را پذیرا خواهد بود.

وی در ادامه به مراحل چاپ کتاب اشاره کرد و افزود: فرآیند چاپ و نشر کتاب، بسیار مهم و دقیق است و پیگیری کارشناسانه ای می‌طلبد، این فرآیند از مرحله بررسی و ارزیابی علمی اثر شروع و پس از مرحله آماده سازی (ویراستاری و صفحه آرایی) به مرحله چاپ و صحافی منتهی می‌شود.

رئیس اداره نشر حوزه علمیه قم شعبه اصفهان در خصوص کیفیت آثار افزود: مراحل ارزیابی را سخت گیرانه دنبال می‌کنیم و مراحل فنی را نیز با وسواس پی می‌گیریم و اگر بخواهیم با نشر کتاب در قم و خاصه تهران رقابت کنیم چاره ای جز این راه سخت نداریم و برای نیل به این هدف مهم همه مسئولان و نویسندگان را به همکاری و صبوری دعوت می کنیم.

وی تصریح کرد: این انتشارات، با هدف هویت‌بخشی پژوهشی، چند مجموعه علمی را به صورت سلسله موضوعی در دست انتشار دارد که از آن جمله می‌توان به مجموعه مطالعات ایرانی اسلامی اشاره کرد. وی افزود: تاکنون از مجموعه ی مطالعات ایرانی اسلامی سه اثر شامل «ازگنجینه نسخ خطی»، «المتبقی من کتب مفقوده» و «فیلسوف یهودی بغداد» منتشر شده که نویسندگان داخل و خارج را متوجه این انتشارات نوپا کرده است.

جنتی ادامه داد: کتاب فاخر دیگری با عنوان «حکمت بندگی» اثر حضرت آیت الله سید حسن فقیه امامی (ره) در دو جلد از سوی این انتشارات منتشر شده است که به بیان علّت برخی اعتقادات و احکام شرعی از نظر قرآن پرداخته است.

وی در پایان از دست اندرکاران تأسیس و توسعه این انتشارات از جمله جناب آقای دکتر واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جناب حجت اسلام و المسلمین آقای دکتر ارزانی رئیس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای قطبی رئیس فعلی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و همراه و همدلی جناب آقای راهدان رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان تشکر کرد و گفت: اگر توفیقی بوده، مرهون هم دلی‌ها و حمایت‌های این بزرگواران بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا