پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خسرو احتشامی :هنرمندان در زمان حیات نیاز به دلجویی دارند/ اقدام شهردار اصفهان در تجلیل از هنرمندان بسیار ارزشمند است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان با حضور در منزل استاد خسرو احتشامی از این شاعر و پژوهشگر اصفهانی تجلیل و تقدیر کرد.

استاد احتشامی ضمن ابراز خرسندی از حضور شهردار اصفهان در منزلش در حالی که با بغض سخن می‌گفت با اشاره به این بیت شعر زیبا از استاد شهریار که «تا هستم ای رفیق ندانی که کیستم، روزی سراغ وقت من آیی که نیستم» پیرامون این دیدار گفت: هنرمندان تا زنده‌اند باید به سراغشان رفت و از آنها دلجویی کرد، هنرمند چیزی نمی‌خواهد، او از مسائل مادی بریده، چراکه اگر به دنبال مادیات بود دیگر هنرمند نبود.

وی با بیان اینکه شهردار اصفهان اقدام ارزشمند دلجویی و دیدار با هنرمندان را در زمان حیاتشان به خوبی در مرحله عمل نشان داده، افزود: با این اقدام ارزشمند دکتر جمالی‌نژاد جوان‌ها تشویق می‌شوند چراکه می‌بینند مسن‌ترها مورد لطف مسئولان قرار گرفته‌اند.

این پژوهشگر برتر ادبیات کشور اضافه کرد: امیدوارم این فرهنگ گسترده‌تر، ماندگارتر و وسیع‌تر از گذشته ادامه یابد.

خسرو احتشامی در سال ۱۳۲۵ در سمیرم اصفهان متولد شد، وی از ۱۷ سالگی با شعر انس گرفت و از ۱۳۴۵ برای خواندن اشعار خود در انجمن‌های ادبی اصفهان شرکت می‌کرد. در سال ۱۳۴۶ نخستین سروده وی در مجله روشنفکر تهران به چاپ رسید. او از همان ایام با برخی از نشریات تهران مانند سپید و سیاه، همکاری خود را آغاز کرد.

برخی از نوشته‌های او در زمینه نقد و بررسی اشعار صائب نظامی و خواجوی کرمانی و همچنین شناخت و بررسی هنرهای اسلامی ـ ایرانی است. احتشامی مقالات فراوانی نیز در زمینه‌های مختلف ادبی در نشریات بنیاد، آینده، هستی، کلک، بخارا، گلچرخ و فصلنامه اصفهان به چاپ رسانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا