اخبار صنعت، معدن و تجارتتیتر دوعناوین اخبار

معاون وزیرصنعت: ۱۰هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل امسال احیا می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،علی یزدانی  در دیدار با استاندار و جمعی از کارآفرینان صنعتی استان مرکزی در اراک، افزود: از این تعداد ۹ هزار و احد در حوزه صنایع کوچک فعالیت دارند و بقیه کارگاه های تولیدی متوسط هستند.
وی ادامه داد: تکمیل دو هزار واحد صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز امسال در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۱۸ درصد واحد های تولیدی متوسط و ۱۹ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی نقاط مختلف کشور در تعطیلی مطلق به سر می برند که با شناسایی مشکلات، امسال در فهرست احیای توان تولید قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزارتخانه محوری در امر اقتصاد، برنامه های مدونی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و خروج واحدهای تولیدی از رکود و تعطیلی دارد و تقویت زیرساخت ها، تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا نیز به عنوان راهبردی مهم مطرح است.
معان وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: توسعه تجارت خارجی به عنوان ماموریت مهم حوزه صنعتی با کیفیت تولید محقق می شود اما پیش از آن باید برای فعال سازی ظرفیت های اسمی راکد تلاش کردو برای تحقق این برنامه ها همکاری همه جانبه صاحبان صنایع، مدیران ارشد استان ها و بانک ها ضروری است.
یزدانی با بیان اینکه ۳۳ طرح ملی بزرگ در راستای توسعه صادرات در نقاط مختلف کشور طراحی شده است، بیان کرد: با هدفگذاری صورت گرفته، صادرات غیر نفتی کشور در سال جاری ۱۰ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.
وی ادامه داد: بیش از شش هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی نیمه کاره در استان مرکزی وجود دارد که ۳۸۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که همه این طرح ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با وجود اینکه بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی وجود دارد در صورت استفاده از این ظرفیت ها، این خطه می تواند به عنوان الگو در راهبری و اصلاح ساختار اقتصادی در حوزه صنعت مطرح شود.
محمود زمانی قمی افزود: تنها نسخه شفا بخش کشور برای خروج از بحران اقتصادی، توجه به صنعت است که این مهم در دستور کار استانداری مرکزی قرار گرفته است.
استان مرکزی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور مطرح است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا