شهر و جامعهعناوین اخبار

پروژه «سیاره شهر فیروزه‌ای» با حضور وزیر ارشاد رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، چندی است گفتمان جدید شهر اصفهان که مقدمه‌ساز ایجاد مکتب جدید نصف‌جهان است از سوی شهرداری این شهر تاریخی مطرح شده است؛ در تعریف این گفتمان تأکید شده که خلاقیت، فناوری‌های نوین و دانش‌محوری سه پایه اساسی مکتب جدید اصفهان بوده و از این پس حرکت‌های شهری بر اساس این سه پایه شکل می‌گیرند.

پس از تغییر تیم مدیریت شهری اصفهان دو مرکز مهم یعنی مرکز فناوری‌های نوین شهری و مرکز خلاقیت و نوآوری به عنوان دو مرکز تازه تأسیس در کشور، برای نخستین بار در نصف‌جهان شکل گرفت.

تازه‌ترین اقدام شهرداری اصفهان و مرکز فناوری‌های نوین شهری، پروژه «سیاره شهر فیروزه‌ای» است با این توضیح که ۱۲ دستگاه اتوبوس فرسوده شهر اصفهان که از رده خارج شده بودند، با طراحی جدید و مناسب با سلیقه کودکان و نوجوانان طراحی شده و در کاربری جدید به سینما و کتابخانه تبدیل شده است.

هدف از این پروژه فرهنگی که در قالب طرح «هر هفته چند افتتاح» به بهره‌برداری خواهد رسید، ارتقا سطح مطالعه مردم و کمک به افزایش سرانه مطالعه اقشار کم درآمد جامعه عنوان شده است.

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان پیرامون بخش‌های مختلف این اتوبوس‌ها گفت: قسمتی که در این اتوبوس‌ها به کاربری سینما اختصاص یافته، دارای ۳۲ صندلی و مجهز به صدای دالبی و امکان پخش فیلم‌های ۳ بعدی است؛ عنوان این سینما «سینما انقلاب» بوده و توسط خانه انقلاب اسلامی در نقاط مختلف شهر اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدرضا نیلفروشان با اشاره به اینکه دو اتوبوس از این اتوبوس‌ها در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود، ادامه داد: بخش دیگر این اتوبوس‌ها با کاربری کتابخانه است که ۳۸ نفر در آن جانمایی می‌شوند و تحت عنوان کتاب‌نوردی معرفی شده است؛ بخش سایت رایانه‌ای این اتوبوس‌ها نیز ۸ نفر و کتابخانه سیار آنها که مخصوص کودکان ۵ تا ۱۲ ساله است، ۱۸ نفر ظرفیت دارد.

پروژه سیاره شهر فیروزه‌ای تاکنون از سوی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مورد تقدیر قرار گرفته و به عنوان یک نوآوری فرهنگی عنوان گرفته است.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره این پروژه گفت: این نوآوری فرهنگی می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها و مناسبت‌ها مورد استفاده قرار گرفته و به اقشار محروم جامعه در ارتقا سطح مطالعه کمک کند.

گفتنی است امسال روز دوم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) روز اصفهان نامگذاری شده و پروژه «سیاره شهر فیروزه‌ای» در این روز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیران کشوری در محل جدید نمایشگاه‌ها (شهر آفتاب) رونمایی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا