عناوین اخبار

۵۰ مورد اشتراک در معارف مهدویت بین شیعه و سنی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،حجت الاسلام سیدجعفر موسوی نسب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: معارف مهدویت ریشه در قرآن کریم دارد لذا در منابع تفسیری شیعه ۳۰۰ آیه مستقل قرآن پیرامون معارف مهدویت و در منابع تفسیری اهل سنت ۵۰۰ آیه پیرامون این بحث مطرح شده است.
وی ادامه داد: برادران اهل سنت به ظهور منجی عالم بشریت و زمینه سازی برای حضور حضرت ولی عصر(عج) باور دارند و در این زمینه با شیعیان همراه هستند و فقط وهابیون در این زمینه دیدگاه متفاوتی دارند که این دیدگاه مورد پذیرش اهل سنت نیست.
مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: شش هزار روایت در بحث معارف مهدویت وجود دارد که بیشترین روایات از ائمه معصومین(ع) را شامل می شود و این روایات در کتابهایی از جمله ‘منتخب الاثر’ آیت الله صافی گلپایگانی جمع آوری شده است.

* برنامه های دهه مهدویت
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی در تشریح ویژه نامه های دهه مهدویت این بنیاد در سال جاری نیز گفت: در سالی که به نام ‘اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل’ نامگذاری شده تلاش می شود در دهه مهدویت گامی به سوی تبدیل مشهد به آرمانشهر مذهبی برداشت.
حجت الاسلام موسوی نسب افزود: در همین راستا در دهه مهدویت حدود ۴۰۰ کارشناس خواهر و برادر از این بنیاد به نقاط مختلف خراسان رضوی، استانهای داخلی و کشورهای مجاور اعزام می شوند تا در مساجد، دانشگاهها و مدارس به تبیین معارف مهدویت بپردازند.
وی ادامه داد: انتخاب کارشناسان برای اعزام به کشورهای همجوار از بین دانش پژوهان خارجی که جزو طلاب جامعه المصطفی مشهد هستند انجام می گیرد.
مدیر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به نامهای مصوب ایام دهه مهدویت از ۲۳ اردیبهشت ماه جاری تا دوم خرداد نیز گفت: مهدویت و دعا، مهدویت و ولایت فقیه، مهدویت و ادب و هنر، مهدویت و صهیونیسم، مهدویت و رسانه، مهدویت و جهاد علمی و عقلانیت، مهدویت و جوان، مهدویت و سبک زندگی، مهدویت و خانواده، مهدویت و اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، مهدویت و انتظار جهانی عناوین روزهای این دهه هستند.
وی افزود: خاتمه برنامه های دهه مهدویت در خراسان رضوی، راهپیمایی عظیم منتظران مهدی در روز دوم خرداد مصادف با نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) در میدان شهدای مشهد خواهد بود.

* چاپ نخستین درسنامه مهدویت ویژه مهدهای کودک
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی گفت: امسال برای نخستین بار در کشور از درسنامه معارف مهدویت ویژه مربیان مهدهای کودک و کودکان که توسط این بنیاد تهیه شده رونمایی می شود.
حجت الاسلام موسوی نسب اظهار کرد: این درسنامه ابتکار بنیاد مهدویت خراسان رضوی است که در سه جلد شامل یک جلد ویژه مربیان مهدکودک و دو جلد تحت عنوان ‘شیرینتر از عسل’ برای کودکان چاپ شده است.
وی بیان کرد: در مهدهای کودک هیچ سرفصل مشخصی برای آموزش معارف مهدویت وجود ندارد لذا این درسنامه در قالب ۱۸ درس تهیه شده تا به مربیان نحوه آموزش معارف به کودکان را بیاموزد. پایگاه خبری سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا