عناوین اخبارمخابراتنفت،گازو پتروپالایش

هوشمندسازی کنتورهای برق با همکاری کره

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،هوشنگ فلاحتیان عصر امروز (سه شنبه) در پایان مراسم امضای قرارداد شرکت توانیر با شرکت «کپکو» کره جنوبی  اظهار داشت: کره جنوبی از جمله کشورهای پیشروی جهان در زمینه کاهش تلفات توزیع برق است.
به گفته این مقام مسئول، هم اینک میزان تلفات در شبکه های انتقال، توزیع و فوق توزیع این کشور کمتر از پنج درصد است و وزارت نیرو تصمیم دارد تا از تجربه های این کشور در این زمینه مهم استفاده کند.
پیش از این، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرده بود، تلفات کنونی برق کشور بیش از ۱۱ درصد است و مطابق برنامه ریزی های انجام شده با تداوم برنامه های موفقیت آمیز سال گذشته، تک رقمی کردن آن در سال جاری در دستور کار است.
فلاحتیان با اشاره به وجود افزون بر ۳۳ میلیون مشترک برق در کشور، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در نظر دارد تا در یک برنامه زمانبندی مشخص، کنتورهای کنونی را به کنتورهای هوشمند و AMI (قرائت و مدیریت از راه دور کنتور) تبدیل کند.
وی تصریح کرد: اولویت این وزارتخانه در آغاز طرح، تعویض کنتور و مشترکان پرمصرف دیماندی (مشترکانی است که ۳۰ کیلو ولت و یا بیشتر برق مصرف می کنند) است.
معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این پروژه با همکاری شرکت کپکو در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت آزمایشی در برخی مناطق کشور اجرایی می شود و از سال ۲۰۱۷ در سطح وسیع تری با همکاری این شرکت کره ای و شرکت های ایرانی به انجام خواهد رسید.
وی یادآورشد: امروز شاهد فعالیت شرکت های متعددی در کشور در زمینه ساخت کنتورهای هوشمند هستیم که با فضای سیاسی و اقتصادی پیش آمده در پسابرجام، می توانند محصولات باکیفیت تری به بازار عرضه کنند.
فلاحتیان ابراز امیدواری کرد که این مهم به تدریج و در یک بازه زمانی پنج تا ۱۰ ساله انجام شود.
ظهر امروز، تفاهمنامه همکاری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) در زمینه کاهش تلفات انرژی و هوشمندسازی شبکه‌های برق کشور با شرکت کره‌ای کپکو در حضور هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو به امضا رسید.
به گزارش ایرنا، «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به همراه هیات ۲۳۶ نفره از تجاری اقتصادی، عصر یکشنبه وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری کره جنوبی است که از ایران دیدار می کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز(دوشنبه) در مراسم استقبال رسمی همتای کره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و کره جنوبی اکنون ۶ میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی ۱۸ میلیارد دلار افزایش بخشند. ۱۹ سند همکاری دیروز در حضور رئیسان جمهوری دو کشور در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران میان مسئولان دو طرف امضا شد.
ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده که از این رقم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیو ن دلار واردات از کره بوده است.
همچنین بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ۲۰۱۵ حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و ۳۵ میلیون دلار و صادرات به آن کشور ۲۵۰ میلیون دلار بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا