شهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از فارس،محمدرضا طاهرزاده عصر امروز در دیدار با امیر جانبازی فرماندار این شهرستان با اشاره به آغاز برداشت برگ سبز چای در سال ۹۵ اظهار کرد: چایکاران در برداشت سبز چای دقت بیشتری داشته باشند تا محصول بهتری به کارخانه‌های چای‌سازی تحویل داده شود.

وی برداشت برگ سبز چای با کیفیت در درجه‌بندی این محصول را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: ۶۰ هزار خانوار چایکار در استان‌های گیلان و مازندران فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت چای از پرداخت ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه‌های چای‌سازی در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و بیان کرد: سود تسهیلات مذکور چهار درصد است.

طاهرزاده بازپرداخت تسهیلات مذکور را موقع برداشت محصول از باغ‌های چای خواند و تصریح کرد: تسهیلات پرداختی به صورت تقسیط از چایکاران دریافت می‌شود.

وی به پرداخت یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۴ کارخانه چای‌سازی اشاره کرد و یادآور شد: امسال فرآوری برگ سبز توسط ۱۷۰ کارخانه چای‌سازی انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت چای خاطرنشان کرد: به‌ازای بهزراعی هر هکتار باغ چای یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به چایکاران پرداخت می‌شود.

* پرداخت تسهیلات به ۹۱۹ چایکار در رودسر

امیر جانبازی فرماندار رودسر نیز در جریان دیدار مذکور به پرداخت یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بهزراعی به ۹۱۹ نفر از چایکاران این شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با اهرم‌های تشویقی چایکاران و کارخانه‌داران چای‌سازی بتوانند چای با کیفیت تولید کنند.

 امسال چای خشک تولید داخلی کیلوگرمی  ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در بازارهای شمال کشور به فروش می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا