شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

جلوگیری شهرداری از ورود نماهای بی‌هویت و معماری وارداتی به شهر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام ‌شریعت در پنجمین همایش ملی معماری و دکوراسیون داخلی با اشاره به اینکه انسان امروزی نیاز بیشتری به آسایش و آرامش در عرصه خصوصی دارد، اظهار کرد: معماری داخلی در عرصه کار و سکونت مورد توجه قرار گرفته، لذا اهمیت دادن به آن کمتر از طراحی بنا و نمای آن نیست تا تعادل بین فضای داخلی و خارجی برقرار شود.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه معماری داخلی و دکوراسیون در کلانشهرها به ویژه در اصفهان که یک شهر تاریخی با درصد زیاد ساخت و ساز است، افزود: در این خصوص در سال گذشته با وجود رکود مثبت مسکن و ساخت و ساز توانستیم ۶ میلیون مترمربع زیربنا و صدور پروانه انجام دهیم که در مجموعه شهرداری نسبت به سال ۹۳ رشد ۱۵ درصدی را شامل شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پروانه‌های صادر شده در سال گذشته در قالب ۲۴ هزار واحد مسکونی بوده که این تعداد نشان‌دهنده اهمیت موضوع است، بیان کرد: جایگاه معماری داخلی در شهری همچون اصفهان باید بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی گفت: این معاونت به دلیل حساسیتی که بر روی مبحث سیما و منظر شهری و همچنین نماهای شهری داشته طی دو سال گذشته اقدام به راه‌اندازی کمیته‌ای با همین نام کرده و در این راستا توانسته است از ورود نماهای بی‌هویت و معماری وارداتی جلوگیری کند.

صمصام شریعت افزود: در حوزه معماری، عده‌ای معتقد هستند که طراحی معماری باید از بیرون آغاز و به درون برسد و بخشی نیز اعتقاد دارند باید از درون به بیرون برسد و این در حالی است که طراحی معماری به یک تعادل و توازن نیاز دارد به این صورت که باید به برون و نما و سیما و منظر شهری رسید.

وی با اشاره به اینکه جایگاه معماری داخلی بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: هنری که در یک فضای ۵۰ یا ۶۰ متری مسکونی انجام می‌شود باید علاوه بر نشاط‌آور کردن زندگی و گرم کردن آن به نحوی باشد که از فضاهای زائد در ساختمان جلوگیری کند و سعی کند در معماری داخلی بیشتر از ترکیبات آب و نور باشد که در گذشته و معماری بومی ما از آن بهره گرفته می‌شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا