شهر و جامعهعناوین اخبار

دیدار مدیرکل و کارکنان کمیته امداد استان اصفهان با حضرت آیت الله ناصری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ حضرت آیت الله ناصری در این دیدار با اشاره به مسوولیت بسیار سنگین کار در کمیته امداد گفت: خدمت به نیازمندان و محرومان جامعه نزد خداوند متعال اجر و مقامی بسیار والا دارد یعنی در این کار خداوند ، بی واسطه دیگران را مورد عنایت خود قرار می دهد.

وی افزود: پاداش خدمت کردن به خلق خدا و بویژه نیازمندان را فقط خدا می داند و در این راه فقط تعیین کننده حضرت حق است.

این استاد اخلاق در ادامه گفت: در روایت است « خیر الناس من انفع الناس » یعنی بهترین مردم کسانی هستند که نفعشان به دیگران برسد و کمک به نیازمندان دارای اجر و پاداشی فراوان است که پاداش این عمل را حضرت حق خواهد داد.

حضرت آیت الله ناصری با اشاره به این که امدادگری و کمک به دیگران مأموریتی است که از جانب خداوند برای انسان ها تعیین شده است تصریح کرد: جدای از مسائل اداری ، در حال حاضر کارفرمای شما امدادگران، امام زمان (عج) است که بایستی مواظب باشید یک لحظه از این امر غافل نشده و خدمات خود را به نحو احسن و با نیت قرب الی الله به نیازمندان برسانید.

این عالم برجسته افزود: اظهر مصرف زکات و رد مظالم بایستی برای محرومان هزینه شود.

وی امدادگران کمیته امداد را به توکل به خدای متعال و توسل به ائمه معصومین(ع) سفارش کرده و در پایان ابراز امیدواری کرد: با کمک حضرت حق و دعای امام زمان (عج) ، توفیقات این کمیته در رسیدگی به نیازمندان و محرومان جامعه افزایش یابد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ، با اشاره به خدمات کمیته امداد برای رفع فقر و محرومیت در جامعه گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد بر توانمند سازی خانواده های تحت حمایت و پیگیری مسائل فرهنگی خانواده ها است و دنبال آن هستیم که نیازمندان و محرومان با تکیه برتوان خود به خوداتکایی و خودباوری برسند.

حمیدرضا شیران افزود: به حمدالله کمیته امداد استان اصفهان در موضوع اشتغال در استان جزء دستگاه های برتر بوده و موضوع اشتغال و خودکفایی نیازمندان با جدیت در این کمیته پیگیری می شود.

وی گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری از طریق اجرای طرح هایی همچون: اکرام ایتام و محسنین را یادآور شده و تصریح کرد: در حال حاضر سرانه دریافتی ایتام از حامیان نیکوکار ماهیانه ۱۷۳ هزار تومان و میزان کمک نیکوکاران به فرزندان خانواده های طرح محسنین(خانواده های نیازمند غیر یتیم) ۵۳ هزار تومان است که ان شاالله با همراهی و مساعدت مردم نیکوکار استان این رقم افزایش خواهد یافت.

گفتنی است حضرت آیت الله حاج شیخ محمّد ناصری دولت آبادی، به سال هزار و سیصد و نُه ‏هجری شمسی، در شهر دولت‏آباد برخوار واقع در ده کیلومتری شهر اصفهان، در خانواده‏ای که سهمی بسزا از زهد و تقوا و دانش دینی تحصیل کرده بود؛ به دنیاآمده

و از محضر اساتید بزرگی همچون: آیت‏الله شیخ‏ محمّد حسین دهاقانی، آیت‏الله شیخ مجتبی ‏لنکرانی، آیت‏الله حاج سیّد عبدالأعلی سبزواری، آیت‏الله حاج شیخ عبدالکریم کرونی اصفهانی ، حضرت امام خمینی (ره) و بسیار دیگری از علمای برجسته حوزه های نجف و اصفهان استفاده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا