شهر و جامعهعناوین اخبار

زیبایی‌های اصفهان تنها در آثار تاریخی‌ خلاصه نمی‌شود / نصف‌جهان متعلق به تمام مردم جهان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سلیمان سنشوی که به همراه همسرش به اصفهان سفر کرده در حاشیه بازدید آثار تاریخی نصف‌جهان با بیان اینکه نخستین بار است که به اصفهان سفر می‌کنم اما پیش از این هم بارها نام اصفهان را با صفت نصف‌جهان شنیده‌ام، اظهار کرد: این شهر به خوبی توانسته همه عناصر تمدن را هدایت کند و جاذبه‌های مختلف این شهر بسیار قابل توجه است.

وی اضافه کرد: مسئولان کشور ایران باید اصفهان را نه تنها به عنوان یک مقصد توریستی بلکه به عنوان نمونه سبک زندگی به مردم جهان معرفی کنند.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام) با بیان اینکه شهرهایی مانند اصفهان در دنیا کمیاب هستند و تعداد آنها از تعداد انگشتان شهر نیز کمتر است، ابراز کرد: باید توجه داشت که بسیاری از شهرها و شهروندان در سطح جهان به سمت الگوهای زندگی یکسانی در حال حرکت هستند و این در حالی است که اصفهان ویژگی خاصی دارد و باید این ویژگی به همه جهان صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانم بگویم که زیبایی‌های اصفهان تنها در آثار تاریخی‌اش خلاصه می‌شود، گفت: اصفهان زیبایی‌های دیگری دارد که مدیریت شهری در این شهر آنها را به خوبی ایجاد کرده است.

سنشوی تصریح کرد: من آثار و زیبایی‌های خوبی را در شهر اصفهان دیدم اما بیشتر از زیبایی این آثار، فلسفه وجودی آنها برای من بیشتر جذابیت داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه اصفهان تنها برای مردمش نیست، اضافه کرد: این شهر برای همگان از ترک، فارس و عرب اهمیت دارد و شهر مهم و ویژه‌ای به لحاظ فرهنگی به حساب می‌آید.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه (تاسام)  همچنین تدوین برنامه بلندمدت توسط مدیریت شهری اصفهان برای تبدیل این شهر به برند بین‌المللی را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: اصفهان می‌تواند به عنوان استانبولی دیگر در منطقه باشد، هرچند استانبول در حال افول است اما تقویت اصفهان ما را راضی می‌کند.

وی همچنین جایگاه اصفهان در ایجاد ارتباط بین ایران و جهان عرب را بسیار قابل و مهم ارزیابی کرد.

سنشوی تسریع در پایان یافتن تعمیرات و پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در شهر اصفهان را مهم خواند و افزود: همچنین ضروری است که برنامه‌های ویژه گردشگران از آنچه که در حال حاضر انجام شده بیشتر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا