شهر و جامعهعناوین اخبار

۴ نفر از مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد نایین به عنوان کارآفرینان معرفی و تقدیر شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ همایش تجلیل از کارآفرینان و کارگران نمونه شهرستان نایین با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی و روسای ادارت، شرکت ها و کارخانجات شهرستان برگزار شد. در این همایش که به مناسبت روز کارگر برگزار شده بود، ۴ نفر از مددجویان مجری طرح های اشتغال کمیته امداد به عنوان کار آفرین نمونه معرفی و از آنان تجلیل بعمل آمد. مدیر کمیته امداد نایین در این خصوص گفت: مجریان طرح های اشتغال که در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند، توانسته اند با پشتکار و همت خود و حمایت های کمیته امداد به خودکفایی رسیده و زمینه اشتغال تعداد دیگری از افراد نیازمند کار را فراهم کنند. گفتنی است در سال گذشته تعداد ۳۲۰ مورد تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در نایین پرداخت شده است که از این تعداد ۴۴ مورد از منابع امداد و ۲۷۶ مورد از اعتبارات بانکی هزینه شده است.

 

بازدید مدیرکل امداد استان از شهرستان فریدونشهر

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان اصفهان به همراه معاونین ستادی با حضور در فریدونشهر از کمیته امداد این شهرستان بازدید کردند.

حمیدرضا شیران و معاونین ستادی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از کمیته امداد فریدونشهر بازدید و از نزدیک با فعالیت ها و خدمات این کمیته در شهرستان آشنا شدند. مدیر کل امداد استان در جمع کارکنان این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ ، اقدام و عمل ، همه همکاران را به حرکت جهادی در راستای فرمایشات معظم له دعوت کرد. وی ایجاد اشتغال و توانمند سازی خانواده ها را مهمترین رسالت کارکنان امداد دانسته و گفت: بدون شک، ترغیب مددجویان و نیازمندان به ایجاد اشتغال ،  نیازمند وجود روحیه کار و تلاش در بین کارکنان است تا تاثیر لازم را در مددجویان داشته باشد. در ابتدای این دیدار مدیر کمیته امداد فریدونشهر گزارشی از روند خدمت رسانی در این شهرستان ارائه کرد.

سید مصطفی انوری گفت: با پیگیری های انجام شده و همراهی خوب خیرین و بویژه حامیان طرح اکرام ایتام در سال گذشته سرانه دریافتی ایتام به مبلغ یک میلیون و ۵۷۰ هزار ریال افزایش یافته است. وی جذب ۹۱ درصدی اعتبارات  بانکی در زمینه اشتغال و هزینه کرد مبلغ ۱۰ ملیارد ریال در بخش عمران و مسکن  مددجویان بویژه در بهسازی منازل روستای و شهری  را نقطه عطف فعالیت های این کمیته عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد فریدونشهر در ادامه با اشاره به مشکلات پیش رو در خدمات رسانی به محرومین منطقه با توجه به وضعیت جغرافیایی شهرستان و پراکندگی روستاها  و داشتن ۵۰۰ خانواده عشایری تحت حمایت و همچنین سکونت ۱۱۰۰خانوار مددجو در منطقه پشتکوه، خواستار توجه بیشتر مسوولین به این شهرستان شد.

حضور در منازل تعدادی از مددجویان تحت حمایت و دیدار با ایشان از دیگر برنامه های این سفر بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا