شهر و جامعهعناوین اخبار

مراسم شهادت هفتمین امام شیعیان درجوارحرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام)وسایر امامزادگان اصفهان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: حرم مطهرحضرت زینب(علیهاالسلام) در شب شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت امام موسی کاظم(علیه السلام)، میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت بود که برای عرض تسلیت شهادت پدر بزرگوار حضرت زینب(علیها السلام) خود را به بارگاه ملکوتی دختر موسی بن جعفر(علیهمالسلام) رسانده بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مراسم که با حضور زائران و مجاوران حرم مطهربرگزارشد، استاد حاج رسول میر باقری به ایراد سخن پرداخت.

مدیر آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان در ادامه افزود: در این مراسم استاد حاج رسول میرباقری با تاکید بر اینکه بیاییم توبه واقعی انجام دهیم، گفت؛ حضرت امام کاظم(علیه‌السّلام) از خانه بِشْرِ عبور می‌ کردند، که صداى غنا و رقص و نى به  گوش حضرت رسید، در این حال کنیزى از منزل خارج شد حضرت به او گفتند: «اىخانم! مالک این خانه آزاد است یا بنده؟!  گفت: آزاد است حضرت کاظم(علیه‌السّلام) فرمود: راست گفتى؛ اگر بنده بود، از آقاى خود مى ‌ترسید و چنین کارى نمى ‌کرد.» آن کنیز چون بازگشت، آقاى وى که بر سر سفره  شراب بود گفت: چرا دیر برگشتى؟! گفت: مردى با من چنین و چنان گفت. بشر در این حال فوراً با پاى برهنه از منزل بیرون شد تا حضرت امام کاظم(علیهالسّلام) را دیدار کرد، و عذر خواهى نمود و گریست، و از کردارش و عملش شرمنده شد، و بر دست آن حضرت توبه نمود.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، افزود: درکتاب اصول کافی از امام محمد باقر(علیه السلام) آمده است، خداوند به شعیب پیامبر وحی فرمود من ۱۰۰ هزار نفر از قم تو را عذاب می دهم و ۴۰ هزار نفر آنان از تبهکاران و ۶۰ هزار نفر آنان از نیکانشان هستند شعیب به خداوند عرض کرد کیفر تبهکاران برای گناهشان است اما نیکوکاران را چرا؟ خداوند فرمود با گنهکاران سازش کردند و به خاطر خشم من خشمگین نشدند و این نکته بسیار مهمی است که امام محمد باقر در این روایت امر به معروف و نهی از منکر را رکنی می داند که تمام واجبات با آن محقق می شود و اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد مورد غضب خداوند همه جامعه قرار می گیرند چرا که با گنهکاران سازش کردند و این وظیفه مهمی است برای همه ما که بدانند غفلت از امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله ثانوی و فرعی زندگی و حیات مسلمانان تلقی نشده است.

میرباقری در پایان با اشاره به آیه « … یَأْمُرُهُمْبِالْمَعْرُوفِوَیَنْهاهُمْعَنِالْمُنْکَرِ… »، مراتب و شرایط عملی امر به معروف و نهی از منکر را بیان نمود.

بهزاد صبری در ادامه بیان کرد: همچنین در این مراسم حاج رسول میر باقری و کربلائی حسن سرمست زاده بر مصائب امام کاظم(علیهالسلام) نوحه ‌خوانی و مرثیه ‌سرایی کردند.

وی ادامه داد: در پایان این مراسم نیز، زائرین و مجاورین حرم مطهر مهمان سفره کریمانه حضرت موسی بن جعفر(علیهمالسلام) بودند.

حرم امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد میزبان عزاداران امام هفتم شیعیان بود

حجت الاسلام و المسلمین علی نریمانی اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ۲۵ رجب، مصادف با شهادت مظلومانه هفتمین امام شیعیان حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام)، مراسم عزاداری و سوگواری در جوار حرم امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم پرشور و معنوی با حضور خیل عظیم سوگواران و عزاداران آن امام همام در رواق حضرت زهرا(سلام الله علیها) حرم مطهر سیدالکریم(ع) دولت آباد برگزار شد.

مدیر آستان مقدس امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد در ادامه افزود: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد نریمانی و مداحی کربلایی سید عمار نریمانی و کربلایی میلاد نریمانی همراه بود.

امامزاده رقیه خاتون (س) نطنز میزبان سوگواران هفتمین امام شیعیان بود

مراسم سوگواری امام موسی کاظم در جوار حرم مطهر امامزاده رقیه خاتون (س) نطنز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: مراسم سوگواری شهادت هفتمین امام هممام ، حضرت موسی بن جعفر الکاظم (ع) در جوار امامزاده رقیه خاتون (س) نطنز برگزار گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم در شب شهادت آن امام بزرگوار با حضور خیل عظیم عاشقان و شیفتگان آن حضرت برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه  شهر نطنز به ایراد سخنرانی پرداخت و سپس حاجی زاده در مدح آن حضرت مداحی کرد و کلیه زائران و عاشاقان اهل بیت(ع) به سینه زنی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه بیان کرد: همچنین در پایان این مراسم نیز کلیه عزاداران و زائران میهمان سفره کرم آن حضرت بودند.

وی در ادامه گفت: نسب این امامزاده شریفه به اعتقاد اهالی و بزرگان شهر به امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستانه امامزاده رقیه خاتون (علیها السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، شهر نطنز واقع شده است.

آستان مقدس امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه در شب شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) میزبان دانش آموزان دختر بود

همزمان با سالروز شهادت جانسوز هفتمین امام شیعیان آستان مقدس امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه میزبان دانش آموزان دختر بود.

حسین اکبر اظهار داشت: آستان مقدس امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه در شب شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) میزبان جشن تکلیف دختران ورزنه ای بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مراسم باشکوه و معنوی دختران ورزنه ای که به سن بلوغ و تکلیف رسیده بودند اولین نماز جماعت خود را در جوار این امامزاده واجب التعظیم اقامه کردند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه افزود: این دانش آموزان دختر اولین نماز جماعت خود را به امامت حجت الاسلام و المسلمین شا محمدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر ورزنه در مسجد امام سجاد(ع) آستان مقدس امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه برپا داشتند.

حسین اکبر در ادامه بیان کرد: همچنین در این مراسم احکام مربوط به سن بلوغ و آداب و رسوم این دوره جدید دختران برای آن ها بازگو شد.

وی ادامه داد: این مراسم با هماهنگی و همکاری اداره آموزش و پرورش ورزنه، مدارس دخترانه و امام جمعه ورزنه در جوار این امامزاده عظیم الشان برگزار گردید.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه گفت: نسب این امامزاده شریف و بزرگوار به موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر ایشان نیز در شهر ورزنه واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا