شهر و جامعهعناوین اخبار

معرفی امامزادگان کار با ارزش و از مصادیق باقیات و صالحات می باشد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اعضاء ستاد برگزاری کنگره ملی امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با حجت الاسلام و المسلمین علیرضا باطنی دیدار کردند و وی اظهار داشت: برگزاری این کنگره بزرگداشت امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل از آرزوهای دیرینه ما بوده و از دیرباز بدنبال فرصتی بودیم تا این سفیران دین مبین اسلام را بتوانیم با برگزاری کنگره های تخصصی و مراسم هایی این چنینی بیش از پیش معرفی نماییم و زمینه تکریم این بزرگان را نیز محیا نماییم.

وی در ادامه تصریح کرد: معرفی امامزادگان کار با ارزش و از مصادیق باقیات و صالحات است و برای دست اندرکاران این امر در کارنامه های آن ها ثبت و ضبط می شود و قطعا این فعالیت در نزد خداوند متعال اجر و ثواب بزرگ دارد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: اگر در تاریخ زندگی این بزرگان را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شوید که این افراد در سرزمین های خشک می آمدند و منشاء خیر و برکت و آبادانی این مناطق می شدند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا باطنی در ادامه به نقش و جایگاه علما بزرگ دین در کشور و مخصوصا در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: ما امروز بر سرسفره زحمات علمایی همچون شیخ بهایی، میر داماد، علامه مجلسی و دیگر خوبان که در گذشته بوده اند نشسته ایم و از دستاوردهای این بزرگان بهرمند هستیم و اصفهان به این بزرگان مدیون می باشد.

وی در ادامه گفت: باید کاری فراتر از کاری که در راستای معرفی پدر و پسر علامه مجلسی(ره) بشود و علمای زیادی که در جوار این بقعه مدفون هستند نیز به مردم معرفی شوند زیرا که این بزرگان از افتخارات جامعه تشیع محسوب می شوند و این دانشمندان و علما به مردم معرفی گردند و اصفهان به این افراد و دستاوردهای آن ها مدیون است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه به نقش واقفین نیک اندیش در جامعه اشاره کرد و خاطر نشان شد: واقفین نیک اندیش با وقف های خود خیر و برکت را به دنبال خود داشته اند و اینک با تلاش هایی که در دست اقدام دارد و با احیاء موقوفات در نظام جمهوری اسلامی کم کم آثار و برکات این موقوفات نیز در جامعه قابل رویت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا باطنی در ادامه عنوان کرد: در دوره استقرار جمهوری اسلامی باید نهاد وقف بیش از این به آن پرداخته شود زیرا که این امر مهم در راستای برطرف کردن بسیاری از مسائل عمرانی، اشتغال زایی، فقرزدایی و… را می تواند نقش مهمی را ایفا نماید و از مصادیق بارز یک نظام اقتصاد اسلامی و همچنین یک اقتصاد مقاومتی نیز می باشد.

وی در پایان گفت: وجود موقوفات منشاء خیر و برکت برای جامعه اسلامی و کشور ما است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا