پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

رونمایی مردمی از نشان و شعارِ کمپین ترافیک شهر اصفهان :اصفهان بار دیگر طعم شهر دوچرخه‌ها را چشید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در شبی ملکوتی مزین با نام پیامبر گرامی اسلام (ص)، مردم اصفهان در باغ غدیر گرد هم آمدند تا در جشن مبعث پربرکت پیامبر خاتم از نشان و شعار کمپین ترافیک شهر اصفهان رونمایی کنند.

شهردار اصفهان برای رسیدن به این جشن مسیر دفتر خود تا باغ غدیر را با دوچرخه پیمود و در کنار وی دیگر مسئولان شهری و همچنین رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر نیز برای رسیدن به این جشن پا به رکاب شدند.

پیش از آغاز برنامه، در کنار درب ورودی باغ غدیر صفی طولانی از دوچرخه‌های مسئولان و مردم برای ورود به جشن صف کشید‌ه و شهردار اصفهان دقایقی پیش از ورود با مردم به گفت‌وگو نشست.

باغ غدیر غرق نور و سرشار از هیاهوی جمعیت مشتاقی بود که با فریادهای خود شهردار اصفهان را از مسیر ویژه دوچرخه در باغ غدیر تا جایگاه ویژه مسئولان همراهی کردند.

در حالی که تمامی مسئولان شهر اصفهان از زرگرپور استاندار اصفهان، جمالی‌نژاد شهردار اصفهان، سردار آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی اصفهان، امینی رئیس شورای اسلامی شهر در کنار مسئولان کشوری همچون سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور، سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا در قاب چشمان دوربین‌ها لبخند می‌زدند، بالاخره مراسم با قرائت آیاتی از قرآن و طنین نوای رزم‌نوازان نیروی انتظامی آغاز شد.

شمارش معکوس مردمی برای رونمایی از نشان پویش ترافیک

«یا ایها الهمیشه مدثر                                    إقرا به نام سرِّ علی السر

مبعوث شو و شراب بچرخان                             یا ایها الحبیب فالذکر»

علی ضیاء با زمزمه این شعر پا به روی سن می‌نهد و به فضا شور و حال معنوی شب بعثت می‌بخشد و برنامه با اجرای هم‌نوایی گروه عرشیان حالت رسمی‌‌تری پیدا می‌کند.

شعار پویش مردمی ترافیک: هوای شهر اصفهان را داریم

پس از سخنرانی شهردار اصفهان بالاخره نوبت به رونمایی مردمی از نشان و شعار پویش مردمی ترافیک رسید و با شمارش معکوس جمعیت انبوه حاضر در باغ غدیر، استاندار و شهردار اصفهان پرده از رخ نشان ترافیکی برداشتند و چتری به رنگ آبی آسمان (نماد حمایت) که با نمادهای سنتی اصفهان و نمادهای ترافیکی تلفیق شده بود در چشم مردم مشتاق

اصفهان نشست تا بار دیگر بر این باور مردم اصفهان در حمایت از هوای پاکیزه پایتخت فرهنگی جهان اسلام تاکید کند که «هوای شهر اصفهان را داریم»

شهردار اصفهان در آیین رونمایی از شعار و نشان پویش مردمی ترافیک

شهردار اصفهان گفت توجه مردم فرهنگ دوست اصفهان به فرهنگ قانون‌مداری زیبایی‌های شهر خلاق اصفهان را افزایش می‌دهد.

جمالی‌نژاد در آیین رونمایی مردمی از نشان و شعار کمپین ترافیک شهر اصفهان که در باغ غدیر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به یقین چشم‌انداز ترسیم شده برای اصفهان در افق برنامه ۱۴۰۰، با همت یک دستگاه محقق نخواهد شد و برای دستیابی به این هدف نیازمند همراهی، همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، حمایت دولت‌مردان و از همه اینها مهم‌تر پشتیبانی و دلگرمی مردمی  هستیم.

وی افزود: برای اینکه شهری آباد، ایمن، هوشمند انعطاف‌پذیر و اصفهانی آراسته به ارزش‌هایی همچون مهد عالمان و دانشمندان، شهر دانش و دانایی، شهر ارزش‌مدار و شهری مسئولیت‌پذیر و نمونه در فرهنگ شهروندی داشته باشیم، باید همه مردم و مسئولان دست به دست یکدیگر دهند چرا که شهرداری به ‌تنهایی نمی‌تواند این چشم‌انداز را محقق کند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۴ نه تنها برنامه‌های عمرانی شهر متوقف نشد بلکه با سرعت بیشتری مسیر تکمیل را طی کرد، ابراز داشت: با همکاری تمام دستگاه‌های مسئول و دلگرمی مردم خوب اصفهان، پروژه‌های شهری به نتیجه مطلوب نزدیک می‌شود و هر هفته شاهد افتتاح چندین پروژه‌ تکمیل شده عمرانی در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه امسال شاهد نوروزی متفاوت و برگزاری برنامه هفته نکوداشت اصفهان با بیش از ۴۰۰ برنامه متنوع بودیم، بیان کرد: با همراهی مردم اصفهان امیدواریم به زودی شاهد پویش جدی مردمی در عرصه حمل و نقل عمومی، غیرموتوری و پیاده‌روری باشیم.

توجه مردمی به فرهنگ قانون‌مداری و افزایش زیبایی‌های شهر خلاق اصفهان

جمالی‌نژاد با بیان اینکه توجه مردم فرهنگ دوست اصفهان به فرهنگ قانون‌مداری زیبایی‌های شهر خلاق اصفهان را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: به یقین اصفهان، این کهن‌شهر بی‌نظیر و اسطوره‌شهر جهانی، نمایشگاهی از احترام به قوانینِ راهنمایی رانندگی، ویترینی از شکوه احترام به عابر پیاده و منظری زیبا از توجه به پلیس خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم مردم اصفهان همچون همیشه مهربانانه و صمیمانه هوای شهر خویش را داشته باشند و مباحث فرهنگ‌سازی زندگی شهری را در رأس همه مسائل شهری قرار دهند.

سخنان فرمانده نیروی انتظامی در آیین رونمایی از نشان کمپین ترافیک اصفهان

در ادامه مراسم ،فرمانده نیروی انتظامی کشور طی سخنانی گفت : اصفهان می‌تواند الگوی تمامی شهرهای کشور در راستای گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری قرار گیرد و در این راستا باید تلاش کنیم تا اصفهان بار دیگر با نام شهر دوچرخه‌ها آراسته شود.

سردار حسین اشتری در آیین رونمایی مردمی از نشان و شعار کمپین (پویش مردمی) ترافیک شهر اصفهان که در باغ غدیر برگزار شد، با بیان اینکه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان ابتکاری زیبا از سوی مسئولان اصفهان است،  اظهار کرد: امروز سلامتی مردم کشور از کودک و بزرگسال به فضای سالم و هوای پاک وابستگی دارد.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌هایی که امروز گریبان مردم کشورهای صنعتی و شهرهای بزرگ شده ناشی از آلودگی‌های زیستی است و بر این اساس به هر میزان که با برنامه‌ریزی‌های جامع این آلودگی‌ها کاهش یابد در راستای سلامت مردم تاثیر گسترده‌تری خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه آلودگی هوا بلای خانمان‌سوزی است که بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا را مورد تهدید قرار داده است، بیان کرد: برای رفع این مشکل جهانی طبیعی است که پیشگیری بهترین راهی است که پیش رو داریم و اگر بتوانیم به واقع به شعار انتخابی برای این کمپین مردمی با عنوان «هوایِ شهر اصفهان را داریم» برای تمامی شهرهای کشور عمل کنیم، به یقین بیماری‌ها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای سوق دادن مردم به سمت و سوی فعالیت‌های موثر در دستیابی به هوای پاک ابراز داشت: هر میزان هزینه برای فرهنگ‌سازی در این راستا منطقی و صحیح است چراکه بر میزان سرمایه‌های اجتماعی ما می‌افزاید و بر این اساس همه از مسئول و غیر مسئول باید همت کنند تا این پویش مردمی عملیاتی شود و اقدام و عمل را در این شعار شاهد باشیم.

اصفهان باید بار دیگر با نام شهر دوچرخه‌ها آراسته شود

اشتری با بیان اینکه آمار خودرو در کشور ما بسیار زیاد است و از ۲۹ میلیون خودرو و موتورسیکلت، سه میلیون متعلق به استان اصفهان است، تصریح کرد: بیش از ۱۴ درصد موتورسیکلت‌های کشور به اصفهان تعلق دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که شاهد پیشی گرفتن نام اصفهان در زمینه استفاده از دوچرخه در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه هر میزان از نقلیه عمومی به جای خودروهای تک سرنشین استفاده کنیم در کاهش بیماری جامعه ما تاثیر دارد، گفت: باید به دوران گذشته بازگردیم، زمانی که اصفهان به شهر دوچرخه‌سوارها معروف بوده است؛ البته راه‌اندازی مترو اصفهان به شکل کامل نیز در داشتن هوایی پاک تاثیرگذار خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه تلفات جانی از دیگر خسارت‌های وسایل نقلیه موتوری است، اظهار کرد: سال گذشته حدود یک‌هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر تصادفات جان باختند و حدود ۴۰ درصد آنها عابر پیاده و ۴۰ درصد موتورسواران بوده‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس لازم است فرهنگ دوچرخه‌سواری را در کشور ارتقا دهیم به گونه‌ای که نه در یک روز و هفته خاص بلکه در تمامی ایام سال از این وسیله کم خطر و موثر در سلامتی استفاده کنیم.

اشتری گفت: شهر اصفهان قطب فرهنگی و گردشگری جهان اسلام است و امیدواریم با این فرهنگ‌سازی که در شهر اصفهان در زمینه استفاده از وسایل نقلیه غیرموتوری صورت گرفته شاهد فضایی پاک باشیم که به تبلیغ شهر و اقتصاد کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز نیروی انتظامی آمادگی دارد تا در کنار مردم فهیم اصفهان که در تمامی عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و در عرصه دفاع مقدس پیشتازی خود را به اثبات رساندند، حرکت کند و امیدواریم این شهر الگویی برای سایر شهرهای کشور در زمینه وسایل نقلیه غیرموتوری قرار گیرد.

امنیت ایران در منطقه مثال‌زدنی است

فرمانده نیروی انتظامی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: نیروی انتظامی یکی از ارگان‌هایی است که در تحقق شعار سال بسیار نقش مهمی دارد چرا که هرچه امنیت جامعه بیشتر باشد شاهد شکوفایی اقتصادی نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امنیت کشور ایران مثال‌زدنی است، بیان کرد: امروز کشوری با ثبات در منطقه‌ای‌ ناامن داریم و این امنیت به برکت حضور و تامین و حفظ این امنیت با هوشیاری مردم، تدابیر رهبر معظم انقلاب و ایثار نیروهای مسلح تحقق یافته است.

استاندار اصفهان در حاشیه رونمایی از نشان و شعار کمپین ترافیک شهر، با اشاره به اینکه ایجاد پویش مردمی ترافیک تجربه و حرکت خوبی است، گفت: همراهی و هماهنگی با شهرداری و سایر دستگاه‌های ذیربط برای کاهش آلودگی هوای اصفهان را وظیفه خود می‌دانم.

رسول زرگرپور در حاشیه آئین رونمایی از نشان و شعار پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان درباره ضرورت ایجاد پویش‌های مردمی برای ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه اظهار کرد: ما برای حل مشکلاتی مانند آلودگی هوا، کمبود آب و مواردی از این قبیل هیچ راهی جز بهره‌گیری از انرژی و ظرفیت مردم نداریم.

وی ادامه داد: ما دولتی‌ها و مسئولان در حیطه وظایف خود فعالیت‌هایی که باید صورت می‌گرفته را انجام دادیم و آنچه می‌تواند این برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته را جامه عمل بپوشاند، مشارکت جدی مردم در تحقق این مسائل است.

استاندار اصفهان با اشاره به ایجاد کمپین ترافیک به عنوان یک پویش مردمی برای حل مشکلات ترافیکی شهر، خاطرنشان کرد: این کمپین تجربه خوبی خواهد بود برای اینکه بتوانیم مردم را در همه برنامه‌های خود مشارکت دهیم و مشکلات موجود را برطرف سازیم.

وی در پایان این قول را به شهروندان اصفهان داد که همه دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی را با شهرداری برای حرکت در این مسیر همراه کند تا برای کاهش آلودگی هوا در اصفهان هم‌افزایی مناسبی میان دستگاه‌های مسئول ایجاد شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا