بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

اوضاع بورس در هفته‌ای که گذشت

بورس اوراق بهادار تهران که مدت‌ها بود در پی اعلام اخبارهای هسته‌ای و سوئیفت تکان‌های زیادی به خود می‌دید در هفته های اخیر کمتر اخباری بوده که بتواند در رشد و افت اش به طور موثر تاثیرگذار باشد.

بورس تهران در روزهای پس از برجام همچنان منتظر اخباری است که بتواند شرایط پیش رو را برای سرمایه‌گذاران شفاف کند. اخباری که بتواند سرمایه‌گذاران خارجی را همبازی بازیگران ایرانی کند.
در هفته ای که گذشت شاخص بورس اوراق بهادار تهران به جز در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت که اندکی رو به مثبت رفت، در باقی روزها با کاهش مواجه بود، به طوری که در مجموع شاخص بورس در این هفته با حدود ۳۷۰ واحد کاهش مواجه شد.
اما آنچه مشخص است بورس سهام تهران در این روزها به یک محرک قوی نیاز دارد تا بتواند پیام‌آور روزهای خوبی برای فعالان بورس و بازار سرمایه باشد. برخی کارشناسان معتقدند که این محرک می‌تواند اصلاح سود بانکی باشد، در حالی که برخی دیگر معتقدند اصلاح سود بانکی در شرایط فعلی که بسترها برای آن فراهم نیست نمی تواند شرایط را بهبود دهد.
در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، شاخص کل با ۰٫۴۷ درصد کاهش روبرو شد. همچنین شاخص بازار اول با ۲۵۵ واحد کاهش به رقم ۵۴ هزار و ۶۳۶ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۸۳۸ واحد کاهش، عدد ۱۷۰ هزار و ۴۴۴ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۰٫۴۶ درصد و ۰٫۴۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.
در پنج روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۱۶۱۲۸ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است.
علاوه بر این تعداد ۶۶۴۵ میلیون سهم و حق تقدم در ۴۷۱ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۶ درصد و ۱۱ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.
طی هفته جاری، محصولات کاغذی با ۸۳٫ ۲۰ درصد، استخراج زغال سنگ با ۷۸ .۱۱ درصد، انتشار، چاپ و تکثیر با ۹٫۹۶ درصد، استخراج سایر معادن با ۷۴٫ ۹ درصد، ساخت محصولات فلزی با ۹٫۰۸ درصد و مخابرات با ۳٫۹۲ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا