عناوین اخبار

آرزوی «خرس روسی» برای موفقیت حمید سوریان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،الکساندر کارلین که بواسطه اندام درشت و تنومند به «خرس روسی» شهرت دارد و ۱۳ مدال طلای جهان و المپییک (سه مدال المپیک) را در کارنامه خود ثبت کرده، در صفحه شخصی خود برای سوریان نوشته است: برای تو بهترین آرزوها و بهترین نتیجه را در آخرین رقابت های گزینشی المپیک ۲۰۱۶ ریو در ترکیه دارم.
وی در این یادداشت تصریح می کند: به تو اعتقاد دارم و تو می توانی.
حمید سوریان دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک لندن برای استفاده از آخرین شانس کسب سهیمه المپیک در وزن ۵۹ کیلوگرم به همراه سرمربی خود محمد بنا در استانبول ترکیه بسر می برد.
وی در رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان در آمریکا، رقابت های گزینشی قاره آسیا در قزاقستان و همچینن رقابت های انتخابی کشتی در مغولستان موفق به کسب سهمیه در وزن ۵۹ کیلوگرم نشده است.
رقابت های گزینشی استانبول آخرین فرصت سوریان برای کسب سهمیه در این وزن است که از فردا (جمعه) برگزار می شود.
تیم ملی کشتی فرنگی تاکنون در وزن های ۶۶، ۷۵، ۸۵، ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم پنج سهمیه المپیک کسب کرده و در صورتیکه سوریان بتواند سهمیه وزن ۵۹ کیلوگرم را کسب کند، تیم ملی برای اولین بار از المپیک ۱۹۶۴ توکیو با سهمیه کامل عازم ریو خواهد شد.
آخرین مرحله رقابت های گزینشی کشتی المپیک ریو با شرکت ۶۰۰ کشتی گیر از ۸۵ کشور، روزهای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود.
دو نفر برتر این رقابت ها (فینالیست ها) که در سطح جهانی برگزار می‌شود، راهی رقابت های المپیک ریو خواهند شد.
این آخرین فرصت برای کشتی‌گیران است تا برای حضور در المپیک تلاش کنند.
ایران فقط در وزن ۵۹ کیلوگرم سهمیه المپیک ندارد که حمید سوریان برای کسب این سهمیه به روی تشک می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا