عناوین اخبار

رکورد حفظ جنین آزمایشگاهی توسط محقق ایرانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازساینس، نگهداری جنین زنده در محیط خارج از رحم به مدت ۱۳ روز، رکورد جدیدی در علم پزشکی محسوب می شود. محققان این پروژه ادعا می کنند که زنده نگه داشتن جنین بیش از ۱۳ روز نیز امکان پذیر بوده است که به دلیل مسایل اخلاقی و قوانین خاص مربوط به این زمینه از آن امتناع کرده اند.
یکی از محققان این پروژه معتقد است که نگهداری جنین به مدت ۱۳ روز، امکان مشاهده مهمترین تغییرات بیولوژیکی که تا امروز ناشناخته بوده را ممکن کرده است. محققان با استفاده از این روش موفق به مشاهده لحظه اتصال تخمک بارور به یک ظرف آزمایشگاهی به نام پتری است که با استفاده از عوامل هورمونی و سایر شرایط، تمام خصوصیات رحم را شبیه سازی می کند.
این مطالعه نشان می دهد که مراحل اولیه رشد جنین انسان، با سایر حیوانات کاملا متفاوت است. از طرفی آنچه محققان را شگفت زده کرده این است که جنین خارج از رحم قادر به شکل دهی قالب سایر اندام، بدون هیچ سرنخ بیولوژیکی از مادر است.
این مطالعه اطلاعات ارزشمندی را در زمینه دلیل شکست روش IVF در برخی موارد و نقص هنگام تولد در اختیار محققان قرار می دهد.نتایج این تحقیقات در نشریه های Nature و Nature Cell Biologyمنتشر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا