شهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت کمک هزینه درمان و مساعدت به مددجویان کمیته امداد

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ علی شاه نظری با اعلام این خبراظهارداشت: رسیدگی به اموردرمانی مددجویان و بیماران تحت حمایت به منظور توانمندسازی و افزایش امید به زندگی در مددجویان با نگاه ویژه ای دنبال می شود. وی افزود: در سال گذشته تعداد ۷۴۰ خانواده شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال توسط این کمیته بیمه تامین اجتماعی شده و ۱۶۰ کودک زیر شش سال که دچار سوء تغذیه بودند نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان شناسایی و از بن خرید سبد غذایی ماهیانه به مبلغ ۷۰۰ هزار ریال بهره مند شدند. مدیر کمیته امداد شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: تعداد ۲۳۲۶ نفر بیمه خدمات درمانی کمیته امداد بوده و۴۰۰ نفر نیز از خدمات آموزشی و بهداشتی این نهاد استفاده کرده اند. شاهنظری مجموع هزینه های انجام شده در سال گذشته برای خدمات درمانی و طرح های بهداشتی در این شهرستان را بالغ بر ۸ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مساعدت خیرین و نیکوکاران نایینی به ایتام تحت حمایت کمیته امداد

مدیر کمیته امداد نایین گفت:خیرین و نیکوکاران این شهرستان در سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ایتام تحت حمایت این کمیته کمک کرده اند.

احمد یوسفی با  اعلام این خبر  اظهار داشت: طرح اکرام یکی از طرح های موفق در کمیته امداد است که بر اساس آن، خیرین و نیکوکاران حمایت  مادی و معنوی  خود از یک یا چند یتیم تحت پوشش کمیته امداد را بر عهده می گیرند. وی در ادامه با اشاره به میزان رشد کمک به ایتام افزود: در سال گذشته کمک خیرین به ایتام بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده و رشد خوبی نسبت به سال های قبل داشته است. مدیر کمیته امداد شهرستان نایین ضمن تقدیر  و تشکر از نیات خیرخواهانه خیرین و نیکوکاران نسبت به ایتام گفت: یکی دیگر از طرح های کمک به ایتام طرح آتیه ایتام می باشد که خیرین با مشارکت کمیته امداد برای آینده ایتام با عنوان بیمه آتیه می توانند کمک کنند. وی در ادامه افزود: ۸۶ یتیم تحت پوشش کمیته امداد نایین هستند که ۶۴۳ حامی نیکوکار از این ایتام حمایت می کنند. یوسفی همچنین به حمایت خیرین از خانواده های دارای سرپرست نیازمند نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیکوکاران با شرکت در طرح محسنین بالغ بر ۱۵ میلیاردو۵۰۰ میلیون ریال به خانواده های محسنین کمک کردند.

رشد ۳۱ درصدی کمک های حامیان نیکوکار به ایتام تحت حمایت شهرستان نطنز

مدیر کمیته امداد  نطنز متوسط کمک ماهیانه نیکوکاران به ایتام تحت حمایت در این شهرستان را ۳۱۱هزار تومان اعلام کرد.

محمد رضا مومی اردستانی گفت: در سال گذشته ۴۵۰ حامی نیکوکار در شهرستان نطنز  بیش از ۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال به صورت نقد و کالا  به ایتام تحت حمایت خود مساعدت کردند. وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام از طرح های موفق این نهاد در طی ۱۵ سال اخیر بوده که با استقبال گسترده و بی نظیر خیرین مواجه شده است ، اظهار داشت : سرانه پرداختی ماهیانه حامیان طرح اکرام ایتام در این شهرستان بیش از ۳۱۱ هزار تومان بوده که نشان دهنده همت والا و توجه ویژه خیرین به امور ایتام را دارد .مدیر کمیته امداد نطنز  خاطر نشان کرد: کمک های حامیان ایتام در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۳ رشدی ۳۱ درصد داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا