شهر و جامعهعناوین اخبار

آیین اختتامیه مسابقه تلاوت احسن در کاشان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: اختتامیه مسابقه تلاوت احسن با داوری و تلاوت استاد و قاری بین المللی قرآن کریم حاج رحیم خاکی در آستان مقدس حبیب بن موسی(ع) کاشان برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسابقه تلاوت احسن از دوماه قبل با همکاری و مشارکت ادارات اوقاف و امور خیریه منطقه شمال استان اصفهان( کاشان،آران و بیدگل، نطنز، بادرود، اردستان) و موسسه قرآن وعترت امیرالمومنین(ع) کاشان با هدف ایجاد انگیزه در بین قاریان و شناسایی قاریان مطرح  و برتر در این مناطق به اجرا در آمده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: این مسابقه با هدف ارتقاء کیفی سطح تلاوت قراء، ایجاد انگیزه در بین قرآنی ها و شناسایی و کشف استعدادهای قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه بیان کرد: این مسابقه در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در بین برادران برگزار شد که نحو برگزاری این مسابقه بدین صورت بود که در طول برگزاری مسابقه ابتدا متسابقین بطور غیر حضوری با ارسال فایل صوتی تلاوت خود در مرحله اولیه شرکت و داوران طرح نسبت به بررسی تلاوتهای ارسالی اقدام و نتیجه نهایی را اعلام نموده اند.

وی در ادامه گفت: در ادامه در مرحله نهایی مسابقه که همان اختتامیه می باشد ۱۰ نفر برگزیده به رقابت پرداختند که پس از داوری داوران مراسم توسط استاد حاج رحیم خاکی(داور و قاری بین المللی) و استاد مهدی رحیمی، استاد مصطفی اصفهانیان، استاد صادق کرباسی، استاد مهدی باریکرسفی نتیجه نهایی اعلام گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: پس از مشخص شدن نفرات برگزیده در پایان این مراسم از آن ها تقدیر و تجلیل شد و نفرات اول مسابقه موفق به اخذ جایزه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و نفرات دوم و سوم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را دریافت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه بیان داشت: نوای گرم و دلنشین قرآن جناب آقای استاد حاج رحیم خاکی نیز در این مراسم زینت بخش محفل بوده و ایشان ابراز داشتند بعد از ۲۰ سال مجددا توفیق داشتند که در یکی از محافل قرآنی کاشان حضور یابند.

وی در پایان افزود: همچنین از جمله برنامه های این مراسم نیز اجرای زیبای شاعر توانمند سید حمید برقعی در مدح پیامبر اکرم اسلام(ص) و همچنین امیر مومنان حضرت علی(ع) بود که جلوه زیبایی به مراسم داده بود و گفتنی است که در پایان این مراسم اهدای جوایزی به ۵ نفر از شرکت کنندگان که مزین به نام و یا یکی از القاب حضرت محمد(ص) بودند بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا