حوادث پلیس

کلاهبرداری یک میلیاردی مامور قلابی در مینودشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری پلیس،چندی پیش خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۱ شهرستان مینودشت اعلام کرد فردی با معرفی خود به عنوان مامور یکی از نهادهای امنیتی و به بهانه درست کردن وام در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مبلغ ۴۳۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت که با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم در چندین نوبت با معرفی خود به‌عنوان مامور ادارات و نهاد‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

این مقام انتظامی همچنین گفت: پس از جمع بندی دلایل و مستندات موجود و هماهنگی با مراجع قضائی، متهم ۲۷ ساله شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم که حین دستگیری ملبس به لباس و پلیور نظامی بود، در همان لحظه نخست دستگیری، به کلاهبرداری اعتراف کرد.

اکبریان افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضائی و با رعایت موازین شرعی، ماموران در بازرسی از منزل وی تعداد زیادی لباس، کلاه، اتیکت، درجات مختلف نظامی، دوربین چشمی، افشانه دفاع شخصی، یک عدد جلد کلت کمری و دیگر اسناد و مدارک هویتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی مینودشت اضافه کرد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده متهم تاکنون به کلاهبرداری بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان به شگردهای گوناگون اعتراف کرد.

وی با اشاره به تلاش عوامل پلیس آگاهی در جهت شناسایی شاکیان و مالباختگان، از شهروندان خواست چنانچه از این طریق مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، جهت بررسی موضوع به پلیس آگاهی شهرستان مراجعه کنند.

این مقام انتظامی به منظور پیشگیری از این گونه جرایم به شهروندان توصیه کرد: چنانچه فردی تحت پوشش ماموران ادارات و نهادها به محل سکونت و یا کسب و کار مراجعه کرده، اگر او را نمی‌شناسند حتما از وی کارت شناسایی دریافت کرده و مندرجات روی کارت را دقیقا به خاطر بسپارند.

اکبریان از شهروندان خواست در صورتی که افرادی با پوشش مامور به آنها مراجعه و به صورت غیرمتعارف با آنها برخورد کرد، موضوع را در اولین فرصت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا