پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

هشدار پلیس فتا در خصوص دستگاه اسکیمر

یکی از ترفندها و روشهایی که کلاهبرداران به شیوه نوین از آن استفاده می کنند استفاده از دستگاه اسکیمر برای سرقت از حساب می باشد و معمولاً افرادی با عناوین شغلی مختلف در فروشگاه های خود و یا در قالب فروشندگان خیابانی و بازارهای روز درکنار دستگاه POS بانکی از آن استفاده می کنند.حتی ممکن است این کار با تغییر در دستگاه POS اصلی صورت بگیرد.

دستگاه اسکیمر دستگاهی است که وقتی کارت بانکی را داخل آن بکشیم کلیه اطلاعات بانکی کارت کپیبرداری شده و در نرم افزار مربوطه ذخیره می شود و در فرصتی دیگر فرد سارق با استفاده از دستگاهی دیگر این اطلاعات بانکی را داخل کارت های خام درج نموده و برداشت غیر مجاز از حساب قربانیان می نمایددرست مثل اینکه از یک کارت بانکی ۲ نسخه وجود داشته باشد.

نکاتی که برای استفاده از کارت بانکی باید مدنظر قرار گیرد:

۱- هنگام کشیدن کارت بانکی در دستگاه های کارت خوان فروشگاهی حتماً رمز آن را خودتان وارد کنید.

۲- از بازگو کردن و بلند گفتن رمز بانکی نزد دیگران اجتناب کنید.

۳- در بازه های زمانی مناسب رمز بانکی خود را عوض کنید.

۴- اطلاعات بانکی خود یا کارت بانکی را در اختیار دیگران قرار ندهید.

۵- رمزهای ساده همیشه قابل حدس زدن هستند بنابراین از انتخاب رمزهایی ساده پرهیز نمایید.

۶- افرادی که در ظاهر فروشنده قصد سرقت از حساب از طریق دستگاه اسکیمر را دارند دستگاه را به دور از چشم مشتری گذاشته و در فرصتی مناسب کارت مشتری را داخل دستگاه می کشند،لذا در خرید از فروشگاه ها مراقب افراد باشید و یا تا حد امکان خودتان کارت را داخل دستگاه پوز بکشید.

شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک از فروشگاه های سطح استان اصفهان موضوع را از طریق شماره تلفن های ۲۱۸۴۳۵۵و۲۱۸۴۳۳۱ و یا تلفن ۱۱۰ به پلیس فتا استان اعلام نمایند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا