عناوین اخبار

داروی ایرانی ام اس به زودی وارد بازار دارویی کشور می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازانجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران، دکتر امیررضا عظیمی در آستانه برپایی بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران که ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود، افزود: داروهای خوراکی ام اس موجود در بازار برای بیماران موانعی در زمینه نحوه مصرف و نیز عوارض گوارشی ایجاد می‌کرد در حالی که داروی جدید فاقد این مشکلات است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر داروهای تزریقی ام اس نیز دارای عوارضی برای بیماران است که امیدواریم این دارو مشکلات این بیماران را مرتفع سازد.
دبیربیست وسومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، با توجه به اینکه اخیرا سونوگرافی به عنوان یک ابزار تشخیصی در زمینه بیماری‌های عصبی- عضلانی در دنیا مطرح شده است، یادآورشد: در این کنگره قرار است، یک پزشک ایرانی از دانشگاه هاروارد برای اولین بار در مورد روش‌های تشخیصی بیماری‌های اعصاب به کمک سونوگرافی دستاوردهایی را به متخصصان ارائه کند.
وی گفت: در این کنگره همچنین در زمینه جدیدترین درمان‌های صرع و تشنج، بیماری‌های عصبی- عضلانی، سردرد، اختلالات حرکتی از قبیل پارکینسون و اختلالات حافظه به خصوص آلزایمر مطالبی ارایه می شود.
دکترعظیمی از برپایی کارگاه‌های تخصصی همزمان با برپایی این کنگره خبر داد و افزود: برخی درمان‌ها مانند داروهای تزریقی به بیماران دچار اختلالات حرکتی و همچنین درمان‌های جدید سردرد و روش‌های تشخیصی جدید در بیماری‌های عصبی- عضلانی در آن ها نیز به متخصصان ارائه خواهد شد.
بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از سوی انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران و با حضور جمعی از میهمانان خارجی ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا