شهر و جامعهعناوین اخبار

اجلاس شورای حکام بهره وری سازمان بهره وری آسیایی  در اصفهان برگزارمی شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،« رؤیا طباطبایی‌یزدی» در دیدار با استاندار اصفهان در حاشیه برگزاری نشست نقش بهره وری در رشد و  توسعه  اقتصادی تصریح کرد:ایران در سال ۲۰۱۸ میزبان شورای حکام سازمان بهره وری آسیایی (GBM) خواهد بود.

وی تصریح کرد:شورای حکام، عالی ترین نهاد سازمان بهره وری آسیایی است که سالی یک بار جهت دریافت گزارش دبیرکل و گزارش مالی حسابرس این سازمان و تصمیم گیری درباره سیاست ها، راهبردها، جهت گیری ها، فرآیند عضویت در این سازمان، هم چنین تصویب برنامه های سالانه و دوسالانه تشکیل جلسه می دهد.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:نفت و گاز و پس از آن، کشاورزی و ارتباطات بیشترین بهره وری را در کشور داشته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وظیفه داریم که چرخه ی بهره وری را در ۱۰ بنگاه بزرگ انجام دهیم، گفت: امیدواریم که وزارتخانه های مربوطه همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

رؤیا طباطبایی‌یزدی با اشاره به اینکه دستورالعمل ها تدوین شده ست، گفت: این دستورالعمل ها در آینده ی نزدیک توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به کل کشور ابلاغ خواهد شد.

وی به بازدید خود از اتاق بازرگانی اصفهان بعنوان اولین اتاق بازرگانی اشاره کرد و اظهارداشت: بازدید از اتاق اصفهان این پیام را داشت که استان اصفهان آمادگی بسیار خوبی برای افزایش بهره وری در بخش های مختلف دارد .

رییس سازمان بهره‌وری کشور اضافه کرد: اولین محاسبه ی بهره وری این سازمان در استان اصفهان انجام خواهد شد چرا که این استان دانشجویان بسیار خوبی در این حوزه دارد.

«رسول زرگرپور»استاندار اصفهان  در این دیدار گفت:اصفهان آماده ی اجرای طرح های پایلوت بهره وری بویژه در زمینه ی گردشگری است.

وی با اشاره به ابلاغ قانون جامع بهره وری کشور و نقش این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی، آمادگی استان اصفهان را در جهت اجرای طرح های پایلوت بهره وری با توجه به برخورداری از نیروهای متخصص و مدیران توانمند اعلام کرد .

زرگرپور در دیدار رییس سازمان بهره‌وری کشور با ایشان اظهارداشت: پس از ابلاغ قانون جامع بهره وری کشور، مسوولیت این سازمان افزایش یافت و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز این سازمان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

رسول زرگرپور در ادامه به وضعیت استان و سفر هیات های سیاسی و اقتصادی خارجی به اصفهان اشاره کرد و افزود: استان اصفهان بمنظور افزایش سرمایه گذاری، طرح های سرمایه گذاری خارجی را با اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد یورو احصا نموده است که آماده ی انعقاد قرارداد می باشد و در این راستا طرف های سرمایه گذار نیز آمادگی خود را اعلام نموده اند.

زرگرپور با اظهار امیدواری از اینکه اصفهان بتواند از شرایط و فضای ایجاد شده با توجه به دارا بودن ظرفیت های عظیم به خوبی استفاده نماید، گفت: اصفهان این ظرفیت را دارد که در طرح های جدید بهره وری بعنوان پایلوت عمل کند.

وی به پتانسیل های اصفهان در زمینه ی گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: در گردشگری و صنعت توریسم اگر قرار باشد بهره وری صورت گیرد بهترین مکان اصفهان خواهد بود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: بدلیل برخورداری از نیروهای متخصص، ماهر و مدیران توانمند، بهره وری در این استان بیشترین و بالاترین نتیجه را خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا