شهر و جامعهعناوین اخبار

ایران کشوری پایدار در منطقه‌ای ناپایدار است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، پرفسور کریستین مایا در حاشیه نخستین همایش تبادل دانش بین کشورهای آلمان، فرانسه و ایران اظهار کرد: آن چیزی که ما از خارج از ایران به این کشور نگاه می‌کنیم این است که ایران در حال حاضر به عنوان یک قطب پایدار در منطقه‌ای ناپایدار به حساب می‌آید و از این منظر مسئله صلح و دوستی در این میان نقشی بسیار کلیدی بازی می‌کند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس اگر با این دید به روابط دو کشور نگاه کنیم در زمینه‌های علمی و فرهنگی جای همکاری‌های بسیار زیادی میان فرانسه و ایران وجود دارد.

استاد دانشگاه استراسبورگ فرانسه با اشاره به لزوم افزایش روابط ایران و فرانسه در زمینه‌های علمی و فرهنگی ادامه داد: موضوعی که می‌تواند به روابط دو کشور کمک بسیار زیادی کند، مبادله دانشجویان است تا به طور مثال دانشجویان ایرانی بتوانند از دانشگاه‌های کشور ما بهره ببرند.

لزوم همگرایی کشورهای جهان در عصر دگرگونی علوم و فنون

همچنین مهدی جمالی‌ن‍ژاد ،شهردار اصفهان نیز در نخستین همایش بین‌المللی تبادل دانش بین کشورهای ایران، فرانسه و آلمان که با همکاری دانشگاه‌های اصفهان، فرایبورگ آلمان و استراسبورگ فرانسه با رویکرد میان‌رشته‌ای از جنبه‌های تاریخی و معاصر با تمرکز بر علوم انسانی و علوم برگزار شد، اظهار کرد: هفته‌های بسیار خوبی مانند هفته سلامت، شوراها، کارگر، نکوداشت اصفهان و از همه مهم‌تر هفته معلم را پشت سر گذاشتیم که جا دارد هفته معلم را به تمام اساتیدم در دانشگاه اصفهان تبریک بگویم.

وی تصریح کرد: از اینکه شهر اسطوره‌ای اصفهان آغوش به روی شهرهای بسیار زیبایی مانند فرایبورگ آلمان و استراسبورگ فرانسه گشوده ابراز خرسندی می‌کنم و آن را به عنوان رویدادی ارزشمند در راستای تحکیم روابط و مناسبات علمی و بین‌المللی می‌دانم.

شهردار اصفهان ادامه داد: عصر ما عصر ارتباطات و فناوری، عصر تقریب ملل جهان و همگرایی و همبستگی نفوس بشری در جای‌جای این کره خاکی برای حفظ منابع صلح و آشتی و همچنین تحقق اراده جهانیان برای هم‌ترازی همه جوامع انسانی در راه میل به پیشرفت و توسعه عدالت و دانش‌محور برای ریشه‌کن شدن محرومیت‌های اقتصادی و اجتماعی سراسر جهان است.

وی اضافه کرد: تحول و دگرگونی‌های شتابنده در علوم و فنون موجب تغییرات وسیع در بسیاری از موضوعات و لزوم همگرایی شهرها و کشورهای مختلف شده است.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: برگزاری این همایش بین‌المللی، فصل نوینی را در امر گسترش روابط چندجانبه علمی، فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک بین شهرهای عضو در راستای ارتقای دیپلماسی علمی و فناوری خواهد گشود.

وی افزود: تشابهات زیادی که عمده‌ترین آنها را می‌توان در پیشینه تاریخی و مدنی شهرهای عضو جستجو کرد بستر و ریشه اصلی این کنفرانس بین‌المللی در جهانشهر اصفهان است که در قالب یک پروتکل نتایج درخشان و قابل پیش‌بینی آن را شاهد خواهیم بود.

شهردار اصفهان گفت: بسط و گسترش مراودات و داد و ستدهای فرهنگی، تشدید همکاری‌های مشترک در قلمرو دانش بومی و فناوری‌های پیشرفته روز برای هم‌تراز کردن شاخصه‌های توسعه‌یافتگی،‌ هم‌اندیشی و مبادله فکر جهت بهره‌گیری ظرفیت‌های اقلیمی با رویکردهای زیست محیطی، بسط روابط متقابل و مشترک اقتصادی در سطوح به ویژه توانمندسازی اقتصاد گردشگری و در نهایت ارتقای دیپلماسی شهری از جمله اهداف این همایش است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم خاطره خوش این همایش در یادها مانده و برکت نتایج آن به هر سه شهر و کشور برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا