عناوین اخبار

تعیین جرایم تبلیغاتی محصولات آسیب رسان و غیرمجاز در رسانه‌های ارتباط جمعی

به گزارش پایگاه خبری سرمای گستران و به نقل ازخانه ملت ،نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه های ارتباط جمعی داخلی و بین المللی و فضاهای مجازی با ماده یک طرح مذکور که در رابطه با تعیین جرایم است با ۱۱۵ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف، ۵ رأی ممتنع از ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

گفتنی است در ماده یک طرح مذکور آمده است: ارائه هر گونه اطلاعات نادرست و تبلیغات خلاف واقع به هر طریق از جمله رسانه های داخلی و خارجی و یا فضای مجازی درباره آثار مصرف مواد و فراورده های دارویی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، گیاهی، طبیعی، مکمل و همچنین تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشی وهرگونه خدمات سلامت ممنوع است ومرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه شش و محرومیت از فعالیت شغلی و اجتماعی مرتبط برای دو تا پنج سال محکوم می شود. در صورتی که به مصرف کننده خسارتی وارد شود علاوه بر جبران آن معادن دو تا پنج برابر خسارت وارده به عنوان جزای نقدی به مجازات مذکور اضافه می گردد.

تبصره – انتشار تبلیغات موضوع این قانون از سوی رسانه های جمعی موجب محکومیت مدیر مسئول در رسانه های چاپی یا عناوین مشابه در سایر رسانه ها به مجازات مندرج در این قانون می باشد./

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا