عناوین اخبار

رئیس کمیته ملی المپیک:مربیان ورزشکاران مدال آور المپیک پاداش می گیرند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، کیومرث هاشمی امروز سه شنبه در نخستین نشست مسئولان کمیته ملی المپیک با داوران اعزامی به المپیک ریو گفت: ۱۱ نفر از داوران اعزامی به ریو تا الان انتخاب شده اند و به همین منظور این نشست را برگزار کردیم.
وی افزود: زحمات چندساله داوران رشته های مختلف ورزشی در عرصه های بین المللی قابل قدرانی است و داوران ایرانی از بین ۲۰۶ کشور دنیا برای قضاوت در رویداد جهانی معرفی شده اند که این افتخار بزرگی برای کشورمان است.
رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: این نشست به نوعی با هدف موفقیت بیشتر شما در رویدادهای جهانی و بیان مسائل و مشکلات و ارایه راهبرد برای حضور مقتدرانه در عرصه های بین المللی و جهانی است.
وی به برخی بی مهری ها در امر داوری مسابقات کشتی در بازی های آسیایی اینچئون اشاره کرد و گفت: داوری و امر قضاوت بسیار مهم و حساس است و ما در همان مقطع اعتراض خود را در امر داوری اعلام کردیم اما متاسفانه توجهی نشد.
هاشمی خطاب به داوران حاضر در این نشست اظهار داشت: از هرگونه مشورت و راهنمایی در امر داوری استقبال می کنیم و آنچه که فکر می کنید ما می توانیم در توسعه این امر کمک کنیم به طور یقین حمایت خواهیم کرد.
وی افزود امکان اضافه شدن دو الی سه داور ایرانی دیگر برای قضاوت در المپیک ریو وجود دارد.
۱۰داور و یک ناظر دعوت شده ایران از سوی فدراسیون جهانی به بازیهای المپیک ریو در هشت رشته کشتی آزاد، والیبال، بدمینتون، فوتبال، هندبال، تیروکمان و تکواندو هستند.
بر این اساس حافظ مهدوی تکواندو. داوود نعمتی نیا تیروکمان. کلاهدوزان و موسویان هندبال. فغانی منصوری و سخندان فوتبال. مهدی میر مقدم بدمینتون. محمدشاهمیری والیبال. اردوان صاحب بهبهانی کشتی آزاد و خسرو امینی ناظر واترپلو ۱۰داور و یک ناظر داوری ایران در رقابت های ریو قضاوت خواهند کرد.
داوران رشته های والیبال تیرو کمان و تکواندو به دلیل همراهی با تیم های خود در خارج از کشور، در نشست با رئیس کمیته ملی المپیک حضور نداشتند.
به گزارش ایرنا، داوران حاضر در این در نشست نیز از دشواری های کار خود گفتند.
حافظ مهدوی داور اعزامی ایران به ریو در رشته تکواندو گفت: شیوه اجرا و جاری ساختن قوانین جاری در امر قضاوت از منظر فدراسیون های جهانی بسیار حائز اهمیت است و از این منظر توجه به این امر از منظر فدراسیون جهانی تکواندو مهم تلقی می ‌شود و انتخاب داور برای قضاوت در عرصه جهانی این رشته بسیار سخت است.
وی افزود: زمانی که نگاه کمیته ملی المپیک به داوری مضاعف شود بدون تردید تلاش داوران هم دو چندان می شود و انتظار داریم توجه بیشتری به مقوله داوری شود.
مهدی میر مقدم داور بدمینتون که سابقه قضاوت ۱۴ساله این رشته را در عرصه بین المللی دارد نیز در رابطه با حضور در المپیک، افزود: باید به افزایش سطح کمی و کیفی داوران توجه شود و تمهیدات لازم هم در این عرصه در نظر گرفته شود زیرا حضور بیشتر داوران در رویدادهای جهانی به توسعه ورزش کشور هم کمک می کند.
اردوان صاحب بهبهانی داور کشتی آزاد نیز ضمن قدارنی از برگزاری چنین نشستی درباره داوری نمایندگان ایران در عرصه جهانی گفت: در روزهای آینده احتمال اضافه شدن داوران کشتی ایران در ریو وجود دارد که بزودی اعلام می شود.
وی افزود: متاسفانه سهمیه داوران در ریو از سوی کمیته ملی المپیک از ۱۶سهمیه به هشت سهمیه کاهش یافت.
مجیدکلاهدوزان داور هندبال گفت بها دادن به یک داور ایرانی در رویدادهای جهانی یک افتخار ملی است. در حالی که دیده شده بسیاری از داوران کشورهای مطرح داور در سطح رویداد جهانی ندارند.
وی از مسئولان کمیته ملی المپیک درخواست کرد تا به داوران ایران بها داده شود زیرا نخستین باری است که چنین نشستی از سوی مسئولان ورزش کشور برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا