شهر و جامعهعناوین اخبار

امامزادگان مبارکه ،خوانسار و اعیاد شعبانیه جشن گرفتند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن میلاد سید و سالار شهدا حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و امام زین العابدین(ع) جشن بزرگ و متعددی در سراسر بقاع متبرکه شهرستان مبارکه برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: امامزاده شاه سلیمان(ع) شهر دیزیچه، امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه، امامزاده شعبان(ع) اراضی و امامزاده حلیمه خاتون(س) کرکوند از جمله بقاع متبرکه ای بوده اند که همزمان با اعیاد شعبانیه ویژه برنامه هایی را برگزار کرده اند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: همچنین به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع) جشن بزرگی در جوار حرم مطهر امامزاده شاه سلیمان(ع) دیزیچه در شب دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار شد که سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صانعی امام جمعه شهر دیزیچه بود و رحمانی رئیس شورای شهر دیزیچه نیز در این جشن در مدح سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) مداحی و مولودی خوانی کرد و در پایان نیز کلیه حاضران و زائران پذیرایی شدند.

جشن بزرگ اعیاد شعبانیه در جوار امامزاده سید صالح(ع) خوانسار برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن اعیاد بزرگ شعبانی جشن بزرگی با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده سید صالح(ع) خوانسار برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این جشن بزرگ و با شکوه در روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و در شب میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و خیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه افزود: که سخنران ایم مراسم حمید شیرانی فردی که به تازگی به مذهب تشیع مشرف شده است حاج میثم جعفری نیز مداح این جشن بزرگ بود و سید احمد پورعلوی نیز از شاعران اهل بیت(ع) اشعاری را در مدح اهل بیت(ع) برای حاضران اشعاری را خواند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه بیان کرد: این برنامه با همکاری دانشگاه ریاضی و کامپیوتر خوانسار و کانون شهدای حضرت اباالفضل بیدهند در جوار این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

وی در ادامه گفت: ایشان از امامزادگان مطرح شهر خوانسار در محله بیدهند بوده و نسب شریفش با چندین واسطه به امام موسی کاظم (علیه السلام) می رسد که این بزرگوار جد بسیاری از سادات منطقه از جمله سادات سیدصالحی می باشد و آستان امامزاده صالح (علیه السلام) در شهرستان خوانسار، شهر خوانسار، محله بیدهند واقع شده است.

آذین بندی بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان همزمان با اعیاد شعبانیه

همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه بقاع متبرکه این شهرستان میزبان زائران و عاشقان اهل بیت(ع) هستند.

احمد آزادگی اظهار داشت: بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان در اعیاد شعبانیه غبار روبی و عطر افشانی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در ایام میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و همچنین امام سجاد(ع) بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان غبار روبی و عطر افشانی شدند و همزمان با اجرای این مراسم ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و جشن های بزرگی نیز در جوار آن ها برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان، امامزاده امیر(ع) سپهدار، امامزاده عبدا…(ع) سودرجان، امامزاده شریف(ع) شرودان و امامزاده یونس(ع) زازران از جمله امامزادگانی که در این ایام جشن های بزرگی را به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه برگزار کردند.

احمد آزادگی در ادامه بیان کرد: این برنامه ها شامل مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) برپایی ایستگاه صلواتی و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در جوار بقاع متبرکه بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در راستای تقدیر و تجلیل از عوامل اجرایی طرح آرامش بهاری و برگزار کنندگان مراسم معنوی اعتکاف ویژه برنامه ای در اردوگاه باغ ابریشم واقع در شهر ابریشم برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: این مراسم با همکاری حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شهر ابریشم و ستاد برگزاری نمازجمعه در روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و همزمان با شب میلاد با سعادت امام حسین(ع) برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا