شهر و جامعهعناوین اخبار

احتمال اشتباه پزشکی در کمای کودک گرگانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،محمدرضا بابائیان افزود: در صورتی که مشخص شود به کما رفتن این کودک ناشی از قصور پزشک و عوامل بیمارستانی بوده است، با مسببان مطابق قانون برخورد شدید صورت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: مسایل پزشکی به سبب تخصصی و پیچیده بودن آن نیازمند بررسی دقیق کارشناسی است و نمی توان اظهار نظر شتاب زده کرد اما آنچه مسلم است، حال کودک به کما رفته مساعد نیست و مهمترین موضوع در زمان حاضر، بهبود بیمار و بازگشت به شرایط عادی است.
به گزارش ایرنا ‘الینا فروتن’ کودک شش ساله گرگانی هشت روز پیش برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد اما پس از عمل به هوش نیامد.
در همین پیوند، پدر الینا به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باوجود وضع نامناسب فرزندم و نگرانی خانواده، هنوز پاسخ روشنی در خصوص علت و چگونگی کمای شدید، همچنین نتیجه اقدامات پزشکی به ما داده نشده است.
‘حسین فروتن’ بیان کرد: شماری از عوامل بیمارستان اظهار می کنند که رگ تنفسی فرزندم بریده شده اما برخی دیگر از پرستاران، استفاده زیاد از داروی بیهوشی را عامل اصلی کما عنوان می کنند و در این بین، نمی دانم سرنوشت فرزندم به کجا خواهد انجامید.
وی تصریح کرد: آنچه بیش از وضع فرزندم، من و خانواده ام را آزار می دهد پاسخگو نبودن مسوولان بیمارستان است تا لااقل بدانم علت اصلی به کما رفتن فرزندم چه بوده و یا اینکه وضع نهایی بیمار چه خواهد شد.
فروتن که به شغل آزاد و فعالیت ساختمانی مشغول است، ضریب هوشی فرزندش را ۳ اعلام و خاطرنشان کرد: راضی به رضای خدا هستم و برای هر پیش آمدی آمادگی دارم اما باید شرایط به گونه ای پیش برود که این مسائل و اشتباهات برای دیگر کودکان بی گناه رخ ندهد.
خبرنگار ایرنا از منابع موثق کسب اطلاع کرد در پی اتفاق رخ داده، گروهی تخصصی از سوی وزارت بهداشت و درمان فردا وارد گرگان مرکز استان گلستان می شوند تا موضوع پیش آمده را بررسی کنند.
همچنین برای فعالیت حرفه ای پزشک معالج الینا محدودیت هایی تا زمان حصول نتیجه نهایی صورت گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا