شهر و جامعهعناوین اخبار

اولین نشست شورای مشارکتهای مردمی استان اصفهان در سال ۹۵ برگزارشد

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی بهزیستی اصفهان ،آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، و تشکر از بهزیستی استان بابت خدمات ارائه شده، تاکید کرد: کمکهای مردمی در راستای ازدواج، تامین جهیزیه و اشتغال جوانان معلول، باید در اولویت قرار گیرد و سازمان بهزیستی برای جلب و جذب کمکهای مردمی تبلیغات بیشتری داشته باشد. نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: ارائه خدمات باید همه معلولین را شامل شود و امکانات رفاهی، مانند افراد سالم برای آنها فراهم شود تا معلولین برای حضور در جامعه با مشکلات کمتری روبرو شوند و همچنین باید یک مکان تفریحی خاص معلولین نیز در استان ایجاد شود.

زرگر پور استاندار اصفهان نیز در این نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت: خوشبختانه بهزیستی استان اصفهان خدمات قابل تقدیری را در سطح استان ارائه کرده است. وی ادامه داد: شورای مشارکتهای مردمی به طور مشخص وظیفه نظارت بر دریافت کمکهای مردمی را دارد و برای نظارت دقیقتر و جلب اعتماد بیشتر خیرین و افرادی که قصد کار خیر دارند، تشکیل شده است. وی پیشنهاد داد که یک حسابرس خبره انتخاب شود تا به امور مالی و کمکهای مردمی نظارت بیشتری انجام دهد و هر ۶ ماه یکبار به شورای مشارکتهای مردمی استان گزارش ارائه نماید. استاندار اصفهان تاکید کرد: برای هزینه کردن کمکهای مردمی باید اولویتها مشخص شود و این مهم به عهده اداره کل بهزیستی است.

در این نشست دکتر سعید صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه، از حضور استاندار، شهردار و سایر اعضای شورای مشارکت های مردمی تقدیر و تشکر کرد. و گفت: بنا بر قانون و تصویب لایحه مجلس شورای اسلامی، بهزیستی در سال ۱۳۵۹ راه اندازی و برای شفاف سازی امور مالی در  کمکهای مردمی شورایی به نام شورای مشارکتهای مردمی در همه استانها تشکیل شد.

صادقی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان اصفهان در سالهای گذشته با توسعه خدمات در زمینه پیشگیری کارهای بسیار زیادی انجام داده است؛ گفت: در بهزیستی حدود ۵۵ وظیفه اصلی و تا ۱۵۰ ریز برنامه و وظیفه فرعی وجود دارد؛ و در حال حاضر کمتر زمینه ای وجود دارد که نقش بهزیستی در آن پر رنگ نباشد. وی ادامه داد: در حال حاضر سیصد هزار نفر از بهزیستی خدمات مستمر و حدود یک و نیم میلیون نفر نیز خدمات مشاوره ای و آموزشی در زمینه پیشگیری، از این سازمان دریافت می کنند. دکتر صادقی اذعان داشت: اگر خیرین و شورای مشارکت مردمی نبود، ما نمی توانستیم چنین خدمات گسترده ای را ارائه دهیم.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص برنامه های سال ۹۵ شورای مشارکتهای مردمی گفت: از سیاستهای امسال می توان اجرای برنامه هایی به منظور آشنایی بیشتر آحاد جامعه با فعالیتهای بهزیستی در راستای افزایش انگیزه مشارکت و مساعدت به جامعه هدف سازمان بهزیستی را، نام برد. دکتر صادقی افزود: در همین راستا بهزیستی با دستگاه های استانی در راستای فرهنگ سازی جلب و جذب مشارکتهای مردمی چندین تفاهم نامه در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، پیراپزشکی، اشتغال و…منعقد کرد.

وی در پایان با مقایسه عملکرد جلب و جذب مشارکتهای مردمی استان اصفهان در سال ۹۳ و ۹۴ عنوان کرد: نرخ رشد درآمدهای نقدی مراکز دولتی سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۱۰۸% بوده و نرخ رشد درآمدهای غیر نقدی مراکز دولتی سال ۹۴ نسبت به ۹۳، ۸۹% و نرخ رشد درآمدهای خدماتی مراکز دولتی سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳،  ۱۵% بوده است. مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در پایان از زحمات حضرت آیت الله طباطبایی نژاد، دکتر زرگر پور و دکتر جمالی نژاد که در تریبونها، جلسات گوناگون و در سطح شهر، بهزیستی را یاری کرده اند، تشکر کرد.

در ادامه نشست، اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر گردید اداره کل بهزیستی استان اصفهان، لیست افراد پشت نوبت جهیزیه را به تفکیک هر شهرستان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کند، تا آن اداره کل ضمن مکاتبه با کانون مستقر در مساجد نسبت به تامین هزینه جهیزیه اقدام کند. و همچنین مصوب شد در راستای ایجاد زمینه اشتغال معلولین مقیم در مراکز شبانه روزی، شرایط تولید گل و گیاه و نشاء آن از طریق شهرداری اصفهان مساعدت گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا