حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری عامل ایجاد کننده سایت فیشینگ

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ “غلامرضا شهریاری”رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان  گفت :در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و شناسایی سایتی جعلی در زمینه فروش کارت شارژ موضوع در دستور ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد : با انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبر نهایتاً متهم که ساکن یکی از استان های کشور بود شناسایی و دستگیر شد .

سرهنگ شهریاری افزود: متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب مال عنوان داشت .

این مقام انتظامی بیان داشت :در بررسی های نهایی محرز گردید متهم توانسته به اطلاعات حساب بیش از ۸۰ کاربر اینترنتی که قصد خرید کارت شارژ داشته اند دسترسی و از حساب آنها سرقت کند.

شهریاری در توضیح سایت های فیشینگ بیان داشت:سایت های فیشینگ سایت هایی هستند که افراد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می نمایند،در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می باشد و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کند این اطلاعات که شامل شماره کارت،رمز عبور و رمز CVV2 می باشد برای مجرم ارسال می گردد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایتهای فیشینگ نباشید و تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پرتکل SSL که پروتکلی امن می باشد جهت ارسال اطلاعات است استفاده می نمایند که در ابتدای نوار آدرس عبارت HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا