حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

نقش مالباخته گان در وقوع سرقت ها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سرهنگ”حسن یاردوستی”عنوان داشت :در اصفهان سرقت هایی به وقوع می پیوندد که اغلب مالباخته گان با بی احتیاطی و سهل انگاری زمینه وقوع آن را برای سارقان فراهم می کنند.

رئیس پلیس مرکز استان با عنوان اینکه گاهی رعایت نکاتی ساده برای فراری دادن سارقان مؤثر واقع می شود افزود : براساس تجربیات پلیسی موجود، حتی حرفه ای ترین سارقان خودرو هم به دنبال سرقت های کم دردسر هستند،از این رو پیشگیری اصلی ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت به شمار می آید.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت :نتایج بررسی های انجام شده بر روی پرونده های سرقت خودرو حاکی از آن است که مالباختگان هم نقشی در وقوع این نوع سرقت ها دارند، زیرا با نادیده گرفتن توصیه ها و هشدارهای پلیسی برای حفظ ایمنی و پیشگیری از سرقت، فرصت را تقدیم سارقان فرصت طلب می کنند.

وی با اشاره به سرقت داخل خودرو و قطعات آن اذعان داشت:می‌توان گفت جریان این نوع سرقت ها به خرید اموال مسروقه لوازم داخلی خودرو مرتبط می‌باشد، خرید اموال مسروقه ضامن ادامه فعالیت مجرمانه سارقان است.

رئیس پلیس مرکز استان اضافه کرد : آنچه انگیزه روزانه ارتکاب چندین فقره سرقت را برای سارقان فراهم کرده است مسأله دسترسی راحت به لوازم خودرو از قبیل لاستیک، ضبط و پخش، سیستم های صوتی تا فروش حتی روکش صندلی های خودرو بوده است.

یاردوستی با اشاره به اینکه خریداران، چشمانشان را بر حقیقت می ببندند تصریح کرد:در این میان اگر به بازار مالخرها نگاهی صادقانه بیندازیم، به خوبی در می یابیم گرمی بازار آنان از وجود خریداران لوازم دست دومی است که خبر ندارند مال دزدی می خرند: اگرچه در برخی مواقع نیز وجود و ارائه تجهیزات لوکس و گران قیمت خودروها در این بازار با قیمتهای باورنکردنی و اندک موجب می شود.

رئیس پلیس مرکز استان با اشاره به اینکه سارقان مترصد فرصتی مناسب در قبال یک بی احتیاطی و سهل انگاری کوچک از طرف شما هستند،خاطر نشان کرد :با وجود این تلاش پلیس در راستای برخورد با مالخران برای شناسایی افراد مرتبط با سرقت خودروها، کنترل و دستگیری خریداران و فروشندگان اموال مسروقه تشدید شده که این امر منجر به افزایش میزان کشف اموال مسروقه شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از طرفی رعایت نکات ایمنی و هوشیاری کامل در نگهداری وسائل نقلیه از سوی شهروندان را ضروری دانست و بر توجه به هشدار های پلیسی در این زمینه تاکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا