شهر و جامعهعناوین اخبار

ظرفیت‌های اصفهان بستری مناسب برای تعامل با آلمان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با آلفونس هورمان رئیس کنفدراسیون ورزش‌های المپیکی آلمان و عضو فدارسیون جهانی اسکی که با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک کشور برگزار شد، ضمن معرفی اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان مرکز استانی با ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۸۳۳ روستا و سکونتگاه با دو میلیون جمعیت و دارای بیش از ۲ هزار جاذبه تاریخی است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان از این جهت که سه دوره پایتخت کشور بوده سابقه دیرینه و کهن همراه با عناوین بسیار زیاد جهانی را داراست، تصریح کرد: صنایع دستی اصفهان در سال گذشته ثبت جهانی شد و به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست.

شهردار اصفهان ادامه داد: در عرصه صنایع دستی بیش از ۱۹۰ نوع صنایع دستی در این شهر دارای ثبت ملی و بین‌المللی است و در عین حال این شهر از این جهت که در مرکز کشور قرار دارد از لحاظ گردشگری دارای اهمیت ویژه و در مسیر مرکز راه ابریشم قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه چندین سال است که در اصفهان جشنواره شهرهای در مسیر راه ابریشم را برگزار می‌کنیم، اضافه کرد: این شهرها در تمام موارد با یکدیگر همکاری دارند، ما همچنین در عرصه دیپلماسی شهری دو و چندجانبه فعالیت بسیار زیادی داریم به نحوی که عضو هیات رئیسه بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی هستیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به دانشگاه‌های اصفهان و با بیان اینکه دانشگاه‌های بسیار خوبی مانند دانشگاه اصفهان،‌ صنعتی، هنر و دانشگاه آزاد در این شهر وجود دارد، افزود: در عرصه دیپلماسی ورزشی نیز در دانشگاه آزاد برنامه‌های بسیار خوبی آغاز شده است.

وی تاکید کرد: این ظرفیت‌ها بستری را برای ایجاد تعامل با شهرهای دنیا فراهم می‌کند و امیدوارم این دیدار مقدمه‌ای برای این برنامه‌های مشترک با کشور آلمان باشد.

شهردار اصفهان بیان کرد: حُسن کشور ایران این است که همزمان که قله‌های برف‌گیر در آن وجود دارد می‌توانید کویرهای بسیار زیبا در مرکز استان، ‌مناطق کوهستانی در جنوب استان اصفهان، شهرهای تاریخی با قدمت هزاران ساله در شمال استان و مناطق بسیار زیبا و سرسبز به همراه سدهای بسیار زیبا را در حاشیه زاینده‌رود در غرب استان مشاهده کنید.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در کشور ما متولی ورزش همگانی هستند، افزود: با توجه به اینکه اصفهان را پایتخت فوتبال کشور می‌دانند، پیشنهاد می‌کنم برای ارتقای دیپلماسی ورزشی میان دو کشور یک بازی دوستانه با یکی از تیم‌های مطرح آلمان به میزبانی شهرداری و شهر اصفهان برگزار شود.

دیدگاهم نسبت به ایران با سفر به اصفهان تغییر کرد

رئیس کمیته‌های المپیک آلمان گفت: تصویر کلی من از ایران و مردمانش با این سفر به طور کلی و بسیار محکم تغییر کرد به نحوی که من هیچ‌گاه در زندگی‌ام تا این اندازه تغییر را طی این مدت کوتاه تجربه نکرده بودم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، آلفونس هورمان در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: در کشور آلمان تصمیم گرفته شد گفت‌وگوهایی در زمینه‌های ورزشی با کشور ایران داشته باشیم به همین جهت به ایران سفر کردم.

وی با بیان اینکه ارتباط‌های لازم با کمیته ملی المپیک ایران برقرار شد، تصریح کرد: امروز در سومین روز سفرم به ایران این احساس را دارم که یکی از مهم‌ترین سفرهای زندگی‌ام را انجام داده‌ام.

رئیس کمیته‌های المپیک آلمان ادامه داد: تصویر کلی من از ایران و مردمانش با این سفر به طور کلی و بسیار محکم تغییر کرد به نحوی که من هیچ‌گاه در زندگی‌ام تا این اندازه تغییر را طی این مدت کوتاه تجربه نکرده بودم.

وی با بیان اینکه من چشم‌انتظار دیدن اصفهان بودم، اضافه کرد: زمانی که از آلمان به ایران فکر و نگاه می‌کنی کشوری با آفتاب و صحراهای خشک در ذهن شما متبلور می‌شود اما زمانی که به این کشور سفر می‌کنی، سبزی و خرمی چیزی است که در جلوی دیدگان شما قرار می‌گیرد و حتی این شانس را داری که در ارتفاعات ایران به ورزش اسکی بپردازی.

هورمان در ادامه با تأکید بر اینکه آلمان نیز مانند ایران، شهرها و شهروندان بسیار زیادی دارد، گفت: این ارتباطات بین دو کشور باید بیشتر شده و از آن در مسیر توسعه استفاده کنیم، خواهرخواندگی با شهر فرایبورگ نشان‌دهنده ارتباط تنگاتنگ میان دو شهر است که باید این ارتباط بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در آلمان حدود ۹۰ هزار هیات یا فدراسیون ورزشی وجود دارد، اضافه کرد: ۲۷ میلیون عضو تحت نظر کمیته‌های المپیک آلمان فعالیت دارند که بزرگ‌ترین جامعه در آلمان حتی بزرگ‌تر از کلیساها هستیم و هیچ جای دنیا دیگر چنین جمعیتی در یک زیرمجموعه به عنوان عضو وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی اسکی افزود: نه تنها باید از نظر روابط سنتی و فرهنگی به این شهرها توجه کرد بلکه باید در زمینه ورزشی نیز روابط میان دو کشور گسترش یابد، من این موضوع را یک سیاست شهری بسیار خوب می‌دانم.

وی تصریح کرد: زمانی که در یک جامعه‌ای مردم فعالیت دارند و این موضوع از سوی مسئولان نیز حمایت شود آن جامعه از نظر روحی و روانی پیشرفت کرده و حرکت رو به جلو را شاهد خواهیم بود.

هورمان با بیان اینکه ما باید این ارتباط در زمینه‌های ورزشی را میان دو کشور و اصفهان افزایش دهیم، اضافه کرد: در مورد بازی دوستانه با یکی از تیم‌های مطرح آلمان نیز باید بگویم که من این موضوع را به مسئولان ورزش کشورم انتقال می‌دهم تا در صورت موافقت این بازی دوستانه برگزار شود و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا