شهر و جامعهعناوین اخبار

اسلام مانع کار بانوان در خارج از منزل نشده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سید یوسف طباطبایی نژاد»در دیدار معاون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و جمعی از بانوان فعال اقتصادی،حضرت خدیجه را به عنوان یک الگوی موفق زن کارآفرین و بازرگان در تاریخ اسلام نام برد و گفت:بر اساس مستندات تاریخی بسیاری از شخصیت های مکه از جمله ابیطالب پدر حضرت علی (ع) از کارکنان این بانوی بزرگ بودند.وی برقراری تعادل بین مدیریت خانه و فعالیت بیرون از خانه را عامل موفقیت بانوان در زندگی زناشویی و اجتماعی دانست و گفت:نباید کار  خانه داری زنان را دست کم گرفت زیرا خانه داری جهادی است که نیاز به علوم مختلف روانشناسی ،جامعه شناسی و غیره دارد. امام جمعه اصفهان با انتقاد از سو استفاده بانوان در برخی از واحدهای صنفی شهر اصفهان گفت:شرایط و زمینه برای فعالیت اقتصادی بانوان در محیط خارج از منزل بایستی فراهم شود.

وی افزایش نرخ طلاق در جامعه را چالش جدی پیش روی جامعه دانست و گفت:این خطر از داعش بالاتراست زیرا جامعه را آسیب پذیر می سازد.

«زهرا اخوان نسب»معاون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت این معاونت گفت:از سال ۸۷ بخش بانوان به صورت کمیسیون در اتاق بازرگانی اصفهان آغاز و امروز به عنوان یک معاونت به بانوان فعال اقتصادی خدمات ارایه می کند .

وی توانمندسازی بانوان و آسیب شناسی چالش های پیش روی فعالیت اقتصادی بانوان را دو رویکرد اصلی معاونت بانوان اتاق اصفهان برشمرد و گفت:برگزاری نشست ها و همایش های آموزشی و همچنین کارگاه های توانمندسازی از مهمترین فعالیت های معاونت طی دو سال اخیر بوده است .

وی نرخ بیکاری زنان را دوبرابر مردان برشمرد و گفت: با وجودیکه نرخ تحصیلات بانوان از آقایان افزایش یافته است ولی سهم اشتغال بسیار کمتری دارند.اخوان نسب با اشاره به اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال به این عنوان گفت:اقتصاد مقاومتی یعنی از ظرفیت های موجود از جمله نیروی انسانی بهترین استفاده شود و بانوان به عنوان بخشی از جامعه می توانند نقش موثری در اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی کشور داشته باشند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا