پیشخوانعناوین اخبار

تعویض نخستین دریچه قلب به روش تپنده در مشهد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،دکتر حسین اعظمی متخصص جراحی قلب بیمارستان تخصصی قلب جواد الائمه (ع) مشهد روز یکشنبه گفت: تعویض دریچه قلب تپنده که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته، بر روی دو بیمار پرخطر قلبی در مشهد در هفته های اخیر به طور موفقیت آمیز انجام شده است.
این پزشک جراح قلب خاطرنشان کرد: دو بیماری که جراحی تعویض قلب آنان با روش مزبور انجام شده یک مرد و یک زن ۶۰ ساله هستند که اکنون در سلامت کامل به سر می برند.
به گفته وی، این دو بیمار نیاز به عمل همزمان رگهای قلب و تعویض دریچه قلبی داشتند.
وی تاکید کرد: پیش از این تمام جراحی های تعویض دریچه قلب با استفاده از روش ایست قلبی انجام می شد، اما در روش جدید بدون ایست قلبی و با روش قلب تپنده، دریچه قلبی بیمار تعویض می شود که دارای مزایای زیادی است.
اعظمی با اشاره به مزایای روش جراحی قلب تپنده افزود: پیشگیری از ضایعات بافتی در قلب یکی از مزایای مهم روش نوین است که پیشرفت بزرگی در جراحی های قلب دنیا به شمار می رود، چراکه با ایجاد ایست قلبی ضایعات بافتی در قلب ایجاد می شود.
وی بی نیازی از ورود ماده فلج کننده قلب برای ایجاد ایست قلبی که از خارج کشور وارد می شود، کاهش عوارض بافت قلبی و کاهش مرگ ومیر را از دیگر مزایای روش مزبور عنوان کرد.
یک عضو کمیته جهانی جراحی های قلب کم تهاجمی نیز در گفت و گویی انجام این عمل را برای نخستین بار در کشور و جهان دانست و به خبرنگار ایرنا گفت: تعویض دریچه قلب به روش قلب تپنده یکی از روشهای کم عارضه و مطمئن در انجام جراحی های قلب به شمار می رود.
دکتر محمدحسن نظافتی افزود: استفاده از روش قلب تپنده، در جراحی قلب، روش جدیدی است که عوارض کمتری را برای بیمار به دنبال داشته و مزایای زیادی نیز دارد.
این پزشک فوق تخصص جراحی قلب افزود: کاربرد استفاده از روش قلب تپنده در تعویض دریچه قلب در جهان تاکنون تنها بر روی حیوانات و در شرایط آزمایشگاهی گزارش شده است.
عضو بورد مجله تحقیقات قلب و عروق ایران در ادامه گفت: با توجه به شواهد و مستندات مربوطه می توان گفت که کاربرد قلب تپینده در جراحی قلب برای نخستین بار در کشورمان انجام شده است.
بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق جوادالائمه (ع) مشهد یک بیمارستان خیریه است که از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده و بیشتر به بیماران قلبی شمال شرق کشور خدمات می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا