شهر و جامعهعناوین اخبار

 روحیه جهادی و اخلاق اسلامی لازمه کار امدادگری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ حمیدرضا شیران در جمع معاونین، مدیران و روسای ستادی و اجرایی کمیته امداد استان با اشاره به خدمات این کمیته برای رفع فقر و محرومیت در جامعه گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد بر توانمند سازی خانواده های تحت حمایت و پیگیری مسائل فرهنگی خانواده ها متمرکز و دنبال آن هستیم که نیازمندان و محرومان با تکیه برتوان خود به خوداتکایی و خودباوری برسند. وی افزود: به حمدالله کمیته امداد استان اصفهان در موضوع اشتغال در استان جزء دستگاه های برتر بوده و موضوع اشتغال و خودکفایی نیازمندان با جدیت در این کمیته پیگیری می شود. مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه را یادآور شده و تصریح کرد: خدمت رسانی به نیازمندان، نعمتی الهی و روحیه جهادی و اخلاق اسلامی لازمه کار امدادگری است ضمن این که رسیدن به نقطه ایده آل خدمت رسانی پیچیده نیست.

وی گفت: با استفاده از پتانسیل های موجود در استان و بهره گیری از ظرفیت بالای خیرین و نیکوکاران بایستی خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت و نیازمندان را گسترش داده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. حمیدرضا شیران در ادامه اضافه کرد: بجز در موارد خاص، مدیران و امدادگران باید سعی نمایند از نگاه حمایتی به خانواده های تحت پوشش پرهیز و ضمن بومی سازی طرح های امدادی، بر توانمند سازی نیازمندان تمرکز کنند. وی با اشاره به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا از فضای معنوی این ایام برای رساندن انفاقات، صدقات و نذورات مردم به نیازمندان استفاده شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان خطاب به مدیران و امدادگران گفت: تمامی امدادگران و بویژه مدیران، معاونین و مددکاران خانواده باید اطلاعات خود در خصوص وضعیت زندگی خانواده های تحت حمایت را کامل و با استفاده از ظرفیت های خیرین و نیکوکاران و گسترش طرح محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم) خدمت رسانی به این خانواده ها را گسترش دهند. شیران افزود : فعالیت در زمینه طرح اکرام ایتام نیز در جامعه باید ادامه یافته و وجوه اکرام ایتام با نظارت و مشاوره با خانواده ها در جهت توانمند سازی، رشد و رفاه خانواده های نیازمند یتیم و طرح محسنین هزینه شود.

گفتنی است همایش یک روزه معاونین، مدیران و روسای ستادی و اجرایی کمیته امداد استان اصفهان روز گذشته در مجتمع فرهنگی آموزشی شیخ بهایی برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا