حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

آمار حوادث فروردین ماه اصفهان در یک نگاه /از آمارفوت ناشی از حوادث رانندگی تا متقاضیان سقط جنین

به گزارش پایگاه خبری سر مایه گستران و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان ،از مجموع تلفات حوادث ترافیکی  سال گذشته  در این استان، ۲۳نفر زن  و  ۴۸نفر مرد  بوده اند.

قابل توجه اینکه  بیشترین تلفات حوادث ترافیکی  با ۴۵ مورد در جاده‌های برون‌ شهری و ۱۷ مورد در مسیرهای درون ‌شهری، ۲  مورد در جاده‌های ‌روستایی و۴مورد مربوط به جاده های خارج استان و ۳ مورد نامعلوم گزارش شده است.

همچنین در مدت فوق یک هزار و  ۹۱۹ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل  پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۵۶۳ نفر زن و یک هزار و ۳۵۶نفر مرد هستند.

لازم به ذکر است آمار مصدومین حوادث ترافیکی در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل  ، ۹ و یک دهم درصد افزایش داشته است.

آمار پرونده های رسیدگی به قصور پزشکی  در کمیسونهای پزشکی قانونی استان اصفهان در فروردین ماه سال ۹۵کاهش  یافت 

بر اساس همین گزارش ، در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ تعداد پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسیونهای پزشکی قانونی استان۸۸ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل   (۶۸مورد) بیست و نه و ۴۱صدم درصد افزایش داشته است.

گفتنی است  از کل پرونده های به نتیجه رسیده دراین مدت ، ۶۲ مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده های  پزشکی قانونی  ، ۱۲ مورد مرتبط بارسیدگی به پرونده های قصور پزشکی  و ۱۴ مورد  پرونده های مرتبط باموضوعات روانپزشکی  قانونی بوده ،که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل پرونده های مرتبط بارسیدگی به قصور پزشکی  (۱۴ ) موردکاهش داشته است .

افزایش آمار فوت ناشی ازحوادث  کار در فروردین ماه سال۱۳۹۵ در استان اصفهان   

همچنین در فروردین ماه سال ۹۵ تعداد ۵ نفر  (همگی مرد) بدلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴ نفربوده افزایش داشته است.

در این مدت آمار مصدومین  ناشی از حوادث کار با ۱۹۹مورد شامل (۷ زن و  ۱۹۲ مرد) نسبت به  مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۱۸۵ مورد( ۳ زن و ۱۸۲ مرد) بوده، معادل هفت و ۶دهم درصد افزایش داشته است .

افزایش آمار معاینات  سرپایی پزشکی قانونی استان اصفهان در فروردین ماه سال ۱۳۹۵

همچنین  در  فروردین ماه سال ۱۳۹۵  تعداد ۱۱هزار و ۹۰نفر درحوزه معاینات سرپائی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۶۴ نفر زن  و ۷ هزار و ۵۲۶ نفر مرد بوده که این آمار  نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل چهار و پنج دهم درصد  افزایش داشته است.

اجساد معاینه شده  دراداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه دراین مدت  ۲۳۶مورد ( ۵۷زن و۱۷۸مرد و ۱ مورد نامعلوم) بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که (۲۸۱ مورد شامل ۶۴زن و ۲۱۷ مرد) معادل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

افزایش آمار   مراجعین  به دلیل نزاع در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ 

در فروردین ماه سال ۹۵ تعداد ۳ هزار  و ۲۲۲نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان  مراجعه کردند.این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۲ و شش دهم  درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان،از کل مراجعین نزاع سال گذشته تعداد یک هزار  و ۵۰نفر زن و  ۲ هزار و ۱۷۲نفر مرد بوده اند.

این در حالی است که در  مدت مشابه سال قبل  تعداد   ۳ هزار و ۱۳۹نفر به دلیل نزاع  به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که یک هزار  و ۴۶نفر  زن و  ۲ هزار و ۹۳نفر مرد بوده اند.

افزایش آمار برق گرفتگی در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ در استان اصفهان  

همچنین  در فروردین ماه سال ۱۳۹۵تعداد ۳ مورد فوتی (۲ مرد و ۱زن ) به دلیل برق گرفتگی به مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع گردیده است.

لازم به ذکراست مرگ ناشی از برق گرفتگی در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که ۱ نفر (مرد) بوده افزایش داشته است.

همچنین  در این مدت  آمار فوت شدگان   ناشی از غرق شدگی تعداد ۶ مورد فوتی( ۵مرد و۱ زن) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲نفر (مرد) بوده افزایش داشته است.

افزایش آمار متوفیات ناشی از  مسمومیت با گاز منو کسید کربن در فروردین ماه سال 

در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ، ۷ مورد  (همگی مرد )  بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که این تعداد ۳ نفر (همگی مرد) بوده افزایش داشته است .

همچنین دراین مدت  آمار فوت شدگان  ناشی از سوختگی شامل  ۷ نفر،  (۶زن  و ۱مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۸نفر شامل ۵زن و ۱۳مرد) کاهش داشته است.

کاهش آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در استان اصفهان

 آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی استان اصفهان در  فروردین ماه سال ۹۵ کاهش یافت.

بطوریکه در فروردین ماه سال ۱۳۹۵تعداد ۳۵نفربرای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه و ۳۰نفر از آنها مجوز سقط درمانی را دریافت کرده اند .
لازم به ذکراست تعداد متقاضیان سقط درمانی در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .
قابل توجه اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواستهای صدور مجوز سقط درمانی ، تنها درمواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می نماید که جنین زیر ۴ ماه و واجد ناهنجاری های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماریهای صعب العلاج همراه باخطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا