شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

نیاز به اعتبار ویژه جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام راهسازی در سمیرم اصفهان /وجود ۱۲ نقطه پرتصادف در جاده های شهرستان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، شهرستان سمیرم در ۱۶۵ کیلومتری اصفهان واقع شده که با ۵۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۷۶۰ کیلومتر راه و ۱۳۸۰ کیلومتر راه همسنگ است و پنجمین شهرستان از نظر طول راه همسنگ وسومین شهرستان از نظر دارا بودن راههای روستایی در استان اصفهان می باشد.

ابوالقاسم صباغی رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان سمیرم گفت: راههای شهرستان سمیرم به لحاظ شرایط خاص کوهستانی و سردسیر بودن آن و با توجه به نقطه اتصال بین سه استان چهارمحال وبختیاری ، فارس وکهکیلویه وبویراحمد وبا وجود عشایر و زندگی ییلاق ،قشلاقی در آن و با ۲۶۴ کیلومتر راه اصلی و ۴۹۶ کیلومتر راه روستایی نگاه ویژه ای جهت تامین اعتبارات لازم به منظور ارتقای ایمنی راهها را می طلبد .

وی بیان داشت : متاسفانه پروژه های نیمه تمام بسیاری در این شهرستان وجود دارد که به لحاظ عدم وجود اعتبارات لازم هنوز تکمیل نشده است .

پروژه آغداش – اسلام آباد ، مهرگرد- فتح آباد، سمیرم – پل دهان، زمان کهریز- خسروشیرین، شهید – دژ کرد، حنا- آباده، سمیرم – ونک، سمیرم- شهرضا، سیاه کلک- تل چنگی، محور روستایی دولت قرین و مهمتر از همه مسیر سمیرم به یاسوج از مهمترین پروژه های نیمه تمام این شهرستان است که نیاز به اعتباری حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال دارد .

صباغی افزود: این شهرستان به لحاظ کوهستانی بودن، ۵ ماه از سال در محورهای مواصلاتی آن، عملیات برف روبی انجام می شود وعملا عملیاتهای راهسازی متوقف می گردد و به همین جهت نیاز است تا در ماههای باقیمانده بتوان نسبت به انجام عملیات راهسازی و راهداری در این شهرستان اقدام نمود .

در زمستان گذشته اقدام به برف روبی ۳۷۲۹ کیلومتر از راهها شده که در این راستا ۳۹۳۲ تن شن و نمک استفاده شده است .

وی از جمله اقدامات راهداری به منظور ارتقای ایمنی جاده های این شهرستان را اینگونه بیان داشت: نصب ۹۸۰ تابلو و علائم جاده ای، ۳۰ کیلومتر روکش آسفالت، نصب ۶ پایه چراغ، خط کشی ۲۱۰ کیلومتر راه و شست وشوی ۲۵ هزار تابلو وعلائم از جمله اقدامات انجام شده درجهت افزایش ایمنی تردد در محورهای شهرستان بوده است .

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان سمیرم با توجه به دستورالعمل جدید به منظور شناسایی نقاط پرتصادف اظهار داشت: ۴۲ نقطه مستعد حادثه در شهرستان شناسایی شده که ۱۲ نقطه آن از نقاط پرتصادف به شمار می رودو از برنامه های این شهرستان است که با انجام اقدامات راهداری از قبیل اصلاح شیب شیروانی ، آشکارسازی ، آرامسازی و نصب حفاظ های بتنی بتوان در راستای ارتقای ایمنی تردد در این نقاط اقدام نماییم.

وی در پایان از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی ورانندگی از مسیرهای کوهستانی این شهرستان عبور نمایند .

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا