شهر و جامعهعناوین اخبار

ایران و کره مشترکات فرهنگی بسیاری دارند/ ساخت مستند «داستان تهران» برای کره‌ای‌ها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پارک نوهوآنگ رئیس خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: بین دو کشور ایران و کره نزدیکی و اشتراکات فرهنگی بسیار زیادی وجود دارد که سبب دوستی و نزدیکی بسیار زیاد میان دو ملت شده است.

وی با بیان اینکه قرار است رابطه خوبی میان خبرگزاری یونهاپ کره و خبرگزاری ایرنای کشور ایران و همچنین ایرنای اصفهان برقرار شود، تصریح کرد: در این راستا مقرر شده خبرنگار کره با حضور در ایران و میان مردم تهران داستانی با نام «داستان تهران» که از علاقه ایرانیان به شعر و ادب و مقوله عشق و دوستی در آن سخن گفته شده، تهیه کند.

رئیس خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی ادامه داد: تبادل خبرنگار میان دو کشور سبب می شود مردم دو کشور شناخت خوبی از یکدیگر پیدا کرده و در ادامه آن رابطه گردشگری نیز به سمت بهتر شدن حرکت کند.

ظرفیت‌های اصفهان بستری مناسب برای ورود گردشگران فراهم می‌کند

شهردار اصفهان نیز  در دیدار با «پارک نوهوآنگ» رئیس خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی و هیات همراه ضمن معرفی کاملی از استان و شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان با بیش از دو هزار اثر تاریخی مانند تونل زمان است که با قدم زدن در آن می‌توانید به ادوار مختلف تاریخی سفر کنید.

وی با بیان اینکه ما در حوزه دیپلماسی دوجانبه و چندجانبه عضو سازمان مختلف بین‌المللی هستیم، تصریح کرد: بسیاری از رویدادهای جهانی را نیز با کشور کره کلید زده و در حال انجام کارهای مشترک هستیم به طور مثال در حدود سه سال پیش با کشور کره احیای مسیر گردشگری راه ابریشم را با برگزاری سه دوره به میزبانی اصفهان آغاز کرده‌ایم.

شهردار اصفهان ادامه داد: نزدیکی فرهنگ دو کشور ایران و کره رخدادهای مشترک بسیاری را با این کشور کلید زده که این موضوع می‌تواند بستری را برای ایجاد ارتباط بیشتر میان دو کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم فضایی فراهم شود که گردشگران کره‌ای بیشتری از کشورمان ایران و البته اصفهان بازدید کنند، اضافه کرد: با توجه به اینکه شما به عنوان خبرگزاری رسمی کشور کره مشغول فعالیت هستید لازم است معرفی بسیار خوبی از اصفهان داشته باشید.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه ادیان مختلف در اصفهان به خوبی و با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، تأکید کرد: در آرامستان ارامنه اصفهان از کشورهای مختلف حضور دارند همچنین مناطقی در شهر اصفهان به نام صفاخانه بوده که ادیان مختلف با حضور در آن مباحث علمی می‌کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همه این همدلی‌ها، زیبایی‌ها و میراث غنی ملموس و ناملموس بستری را برای حضور هرچه بیشتر گردشگران در اصفهان فراهم می‌کند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا